• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031208408
  • خبرنگار : 50972

مشاور رئیس‌جمهور فقید:

مرحوم رئیسی از موضع‌گیری صریح لذت می‌برد

مرحوم رئیسی از موضع‌گیری صریح لذت می‌برد

ایسنا/خراسان رضوی مشاور شهید رئیسی گفت: روزی رئیس‌جمهور فقید به من گفتند از کسانی که صریح موضع‌گیری می‌کنند، بسیار لذت می‌برم.

سیدمحمد حسینی امروز ۱۲ خرداد در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار  شد،با اشاره به خصوصیات شهید جمهور، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی با عشق و محبت در جهت تقرب الی الله همواره در حال تهذیب نفس و فروتنی بود. هیچگاه این مناصب در روحیات ایشان تاثیری نداشت و تمام مردم و اقشار مختلف می‌توانستند با ایشان راحت صحبت کنند. رئیس‌جمهور شهید کاملا مردمی بود و علاقه شدیدی به مردم داشت.

وی افزود: همان طور که امام(ره) لقب خدمت‌گزار مردم را بیشتر از لقب رهبری می‌پسندیدند، مرحوم رئیسی نیز چنین روحیه‌ای داشت. حضرت آقا در مورد شهید رئیسی فرمودند که ایشان مظهر شعارهای انقلاب اسلامی بودند.

مشاور مرحوم رئیسی بیان کرد: روزی رئیس‌جمهور فقید به من گفتند از کسانی که صریح موضع‌گیری می‌کنند، بسیار لذت می‌برم. در موقعیت‌هایی باید وارد میدان شد و خیلی صریح در مورد آرمان‌های انقلاب موضع‌گیری کرد. مرحوم رئیسی در چنین موقعیت‌هایی اگر ملامتی هم می‌شد، باز هم راه حق را پیش می‌گرفت و هیچ‌گاه از موضع درست کوتاه نمی‌آمد که از جمله این موقعیت‌ها می‌توان به قرآن بر دست گرفتن ایشان در سازمان ملل جلوی دیدگان تمام جهان اشاره کرد.

حسینی ادامه داد: در این ۳۳ ماه که از نزدیک با شهید جمهور در ارتباط بودم، اخلاص، وارستگی و انصاف ایشان را بیش از پیش درک کردم. ایشان همواره بادقت و نگاه عالمانه، مسائل را پیگیری می‌کرد. جهادگر راه خدا بود که حضرت آقا به ایشان لقب عالم مجاهد را دادند. رئیس جمهور شهید همواره در تلاش بود تا گره‌گشای دردمندان باشد. خود انسانی دردمند و دردآشنا و همواره حامی دردمندان بود. حتی دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور نیز از حمایت‌های ایشان بهره‌مند شدند.

شهید رئیسی را پهلوان سیاسی می‌دانم

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، متن پیام محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرائت شد.

در این پیام پس از عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و یاران ایشان، آمده است:

این داغ بسیار سنگین است، زیرا که رئیس‌جمهور یک شخصیت جامع‌الاطرافی بودند که تمام قومیت‌ها با مذهب‌های مختلف می‌توانستند زیر این چتر گرد هم جمع شوند. همچنین سایر شهدا مانند شهید آل‌هاشم، شخصیت محجوب، محبوب و مرجع امنی برای مردم استان آذربایجان بودند.

شهید امیرعبداللهیان را معدن فروتنی و دانایی می‌دانستم و فقدان ایشان برای کشور نیز صدمه سختی است. رئیس‌جمهور شهید در مورد تقوای سیاسی به گونه‌ای بودند که هیچ وقت برای رسیدن به اهداف شخصی حاضر نشدند که ادب، اخلاق و وجدان را کنار بگذارند.

ایشان را پهلوان سیاسی می‌دانم، زیرا که قهرمان تلاش می‌کند ضمن رعایت قانون به پیروزی برسد و شاید اخلاق را رعایت نکند، اما در عالم پهلوانی ضمن قهرمانی، ادب، اخلاق و وجدان نیز رعایت می‌شود و جناب رئیسی هیچ‌گاه رقیبان و مدیران قبلی را منکوب نکردند و در دوران رقابت ریاست‌جمهوری نیز هیچ گاه از دایره ادب و اخلاق سیاسی خارج نشدند.

مرحوم رئیسی همواره در تصمیمات خود منافع ملی را لحاظ می‌کردند و هرگز برای عوام و جلب نظر دیگران تصمیمی نمی‌گرفتند. شهید جمهور همواره نگاه ویژه و احترام خاصی به استان خراسان و نگاه ویژه به دانشگاه فردوسی داشتند و همواره حمایت‌های مالی دولت شامل حال دانشگاه‌ها می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha