• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031207974
  • خبرنگار : 50189

رئیس منابع طبیعی شهرستان اعلام کرد

توقیف محموله آویشن غیرمجاز در راور

توقیف محموله آویشن غیرمجاز در راور

ایسنا/کرمان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور گفت: بخش کوهساران این شهرستان دارای تنوع زیاد گیاهان دارویی همچون آنغوزه تلخ‌، آنغوزه شیرین، آویشن و زیره سیاه است.

 هادی صادقی امروز ۱۲ خرداد ماه در این رابطه اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی در سال‌جاری و با هدف حفظ رویشگاه‌ها و ذخایر ژنتیکی، ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی راور اقدام به پایش مستمر عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه رویشگاه‌های گیاهان دارویی کرده که در این راستا متخلفان برداشت محصولات جنگلی و مرتعی در منطقه روستاهای گزک و جرک از توابع بخش کوهساران شهرستان شناسایی و محموله ضبط شد. 

وی گفت: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند در تماس با شماره  ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کدهای امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

توقف دو دستگاه خودرو حامل چوب درختان جنگلی تاغ

به گزارش ایسنا، امین کاظمی زاده فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی کرمان نیز امروز گفت: با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع ماموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی به صورت مستمر و شبانه‌روزی اقدام به گشت، به ویژه در تاغ‌زارهای اطراف شهر کرمان می‌کنند.

وی افزود: در این راستا در شبانه‌روز گذشته دو دستگاه خودرو حامل چوب درختان جنگلی تاغ که بصورت غیرقانونی قطع شده بود را شناسایی و با هماهنگی و دستور مقام قضایی اخذ و خودروهای حمل چوب توقیف شدند.

کاظمی زاده گفت: در پایش تاغ‌زارهای اطراف کرمان و بازجویی‌های به عمل آمده، ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی موفق شدند محل دپوی درختان قطع شده را شناسایی کنند و پس از تشکیل پرونده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha