• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403031006764
  • منبع : معاونت زنان ریاست جمهوری

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

مدل حکمرانی انقلابی شیوه شهید جمهور بود

مدل حکمرانی انقلابی شیوه شهید جمهور بود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رییس جمهور شهید مدل حکمرانی انقلابی را ایجاد کرد و در فرصت کوتاه با حرکت جهادی توانست دستاوردهای کم‌نظیری را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد.

به گزارش ایسنا انسیه خزعلی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و همراهان ایشان که با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و  بسیج نهاد ریاست جمهوری و با حضور برخی همسران شهدای خدمت، همسران وزرا و معاونین و مدیران نهاد، نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی و مشاوران و مدیران کل امور بانوان دستگاه‌ها و خانواده شهدای مدافع حرم در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای خدمت به بیان خدمات رییس جمهور پرداخت و گفت رییس جمهور شهید مدل حکمرانی انقلابی را ایجاد کرد و در فرصت کوتاه با حرکت جهادی توانست ثمرات و  دستاوردهای کم‌نظیری را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد و رکورد جدیدی را پس از امیرکبیر در  زمینه خدمت وتحول آفرینی در زمان کوتاه بر جای گذاشت.

 فریبا علاسوند - استاد حوزه و دانشگاه- نیز در  آیین بزرگداشت شهدای خدمت، با اشاره به مقام شهدا اظهارکرد: تنها کسانی حاضرند دوباره به دنیا برگردند که طعم و تجربه شهادت را داشته‌اند و چشیدن دوباره این لذت موجب می‌شود، بخواهند دوباره به دنیا برگردند.

وی خطاب به خانواده‌های شهدای این سانحه، به جمله‌ای از حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: پاسخ زینب کبری (س) به عبیدالله ابن زیاد که قصد داشت واقعه عاشورا را به خدا نسبت دهد، این بود که «ما رأیت الا جمیلا» و این جمله‌ای ماندگار در تاریخ شد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: عبیدالله ابن زیاد قصد داشت همه قطعه قطعه کردن، سختی‌ها و شدائد که هیچ‌کدام زیبا نیست و فعل بشر است و قباحت و خباثت محض است را به خداوند نسبت دهد اما حضرت زینب (س) با بیان جمله «ما رأیت الا جمیلا» صنع خداوند را توصیف کردند.

علاسوند افزود: کسانی‌ که در مسیر پاکی هستند، از شهادت هراسی ندارند و لذت آن را می چشند. چیزی که دنیا را پای غزه آورده است این است که مسلمانان غزه، اعم از کودک و پیر و جوان از مرگ هراسی ندارند چون باور به حیات پس از مرگ دارند.

وی با بیان اینکه شهید دایما در حال تبادل با این عالم است و برای همین است که ملتی که دائما شهید می‌دهد، زنده است، گفت: شهید یک نظر به این عالم می‌کند و بر این عالم حیات می افشاند. شهدا حلقه وصل مومنین و خداوند هستند و جامعه‌ای که بر خون تپیده شهدا تکیه زده باید امیدوارانه‌تر جلو برود.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع پر شور شهدای خدمت ادامه داد: مردم محو مقام اینها شدند چراکه انسان بعد از شهادت لباس‌های دنیا را می‌گذارد و می‌رود، نه مدال‌ها، نه افتخارات و نه هیچ چیز دیگری با آنها نیست. مردم برای آن اتفاق نیست که متاثرند، این اثر اخلاق است که وقتی یک انسان به عنوان کانونی از شجاعت و اخلاق می‌رود، قلب مردم احساس سنگینی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری وی با بیان اینکه شجاعت، محبت و عشق عمیق به اهل بیت (ع) محبوبیت می‌آورد، تصریح کرد: مسیر روشن است به شرط آنکه ما شجاعت‌ها و صداقت‌ها را ملاک زندگی قرار دهیم و اگر کسی دنبال محبوبیت‌ها باشد، همان محبوبیت‌ها او را حذف می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha