• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030906524
  • خبرنگار : 30147

استاد حوزه علمیه:

آیت‌الله رئیسی الگوی یک دولت خدمتگزار و پاکدست را به یادگار گذاشت

آیت‌الله رئیسی الگوی یک دولت خدمتگزار و پاکدست را به یادگار گذاشت

ایسنا/خراسان رضوی یک استاد حوزه علمیه گفت: آیت‌الله رئیسی الگوی یک دولت خدمتگزار، با اخلاص، پاکدست و فعال و پرکار را به ما ارائه کرد و به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام علی محمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گرچه بسیاری دوست دارند مورد توجه و محبوب خداوند قرار گیرند اما همه انسان‌ها به این درجه نمی‌رسند، افزود: انسان‌ها در رسیدن به محبت الهی دارای رتبه هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی مراتب کمال محبت الهی را کسب می‌کنند، افزود: این محبت استحقاقی است و انسان باید با تلاش خودش بتواند محبت الهی را به دست آورد.

استاد حوزه اذعان کرد: ایمان به خدا و خدمتگزاری به خلق خدا و... از جمله عواملی هستند که انسان را محبوب خدا می‌کند و سبب می‌شود که خداوند به انسان عشق داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر انسان ایمان واقعی به خدا داشته باشد و مراحل ایمان را طی کند و درجه نهایی ایمان را به دست آورد محبوب خداوند می‌شود، انسانی که عشق به خدا تمام وجود او را بگیرد خداوند هم عاشق او می‌شود و این زمانی محقق خواهد شد که شناخت از حضرت حق به دست آورده باشیم.

محمدی گفت: وقتی انسان سرشار از ایمان و محبت خدا شد همه محبت‌های مجازی را کنار می‌گذارد، همچنین هرگاه انسان عشق خدمت به خلق خدا داشت هر روز و هر ساعت برای خدمت کردن تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر آیت‌الله رئیسی سیدالشهدای خدمت شد و میلیون‌ها نفر برای بدرقه‌شان آمدند چون این خصوصیات را داشت، افزود: شهید رئیسی برای خدماتی که داشت محب مردم شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهید رئیسی خودش را فدای ملت کرد، گفت: شهید رئیسی انسانی فقیه، عالم و بزرگ بود که هیچ‌گاه جایش پر نخواهد شد.

وی اظهار کرد: در مسیر پیروزی انقلاب تاکنون شخصیت‌های بزرگی را از دست داده‌ایم که شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر و شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای دفاع از حرم و همچنین شهید سلیمانی و شهید رئیسی از آن جمله هستند.

محمدی با بیان اینکه راه شهادت همچنان باز است و بسته نخواهد شد، بیان کرد: مردم خدمتگزاران خوب خود را می‌شناسند و در این مسیر همراه آن‌ها هستند.

وی گفت: رهبر انقلاب برای شخصیت‌های گوناگونی که به شهادت رسیدند و رحلت کردند پیام‌هایی دادند، در پیام ایشان برای شهادت آیت‌الله رئیسی ۲۲ عنوان نهفته است که نشان از عظمت و بزرگی این مرد الهی بود.

استاد حوزه با بیان اینکه شهید رئیسی در دوران خدمتش اوج تقوای سیاسی را به کار برد و در برابر همه تهمت‌هایی که زدند هیچ حرفی نزد، افزود: شهید رئیسی خادمی فداکار، عزیز ملت و خستگی‌ناپذیر بود.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی نمونه یک انسان خدمتگزار بود، گفت: زمانی که آیت‌الله رئیسی دولت را تحویل گرفتند کشور در شرایط سختی قرار داشت و انبارهای کالاهای اساسی خالی بود اما شهید رئیسی نه تنها بسیاری از مشکلات رفع کرد بلکه آمار فوت روزانه ۷۰۰ نفر در کشور به دلیل ابتلا به کرونا را به صفر رساند.

محمدی با اعلام اینکه آیت‌الله رئیسی در مدت ۳ سال با دیپلماسی بسیار قدرتمند و عزت مآبانه روابط خوبی با کشورهای همسایه برقرار کرد، تصریح کرد: کسی تصور نمی‌کرد کشورهایی مانند روسیه، هند، ترکیه و ... برای شهادت آیت الله رئیسی اعلام عزای عمومی کنند. این برای کشور ایران عزت و قدرت است.

وی با بیان اینکه زندگی دو رئیس جمهور شهید رجایی و آیت‌الله رئیسی از فقر شروع شده است، افزود: آیت‌الله رئیسی الگوی یک دولت خدمتگزار، با اخلاص، پاکدست و فعال و پرکار را به ما ارائه کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه ما در این مسیر بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: باید در انتخابات پیش رو گزینه‌هایی را انتخاب کرد که جای این شهید را بتوانند پر کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha