• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030906288
  • خبرنگار : 50180

فرماندار کرمانشاه:

موکب‌های اربعین برای خدمت‌رسانی بهتر به زوار با هم تجمیع شوند

موکب‌های اربعین برای خدمت‌رسانی بهتر به زوار با هم تجمیع شوند

ایسنا/کرمانشاه فرماندار کرمانشاه از موکبداران خواست به فکر تجمیع مواکب خود باشند تا بتوان خدمات بهتری به زوار اربعین ارائه کرد.

 محمدرضا آمویی، امروز (۹ خرداد) در همایشی که با حضور موکبداران شهرستان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امسال تجمیع مواکب به عنوان یک برنامه کشوری از سوی ستادبازسازی عتبات دنبال می‌شود، گفت: انتظار داریم موکبداران کرمانشاه هم به فکر تجمیع مواکب خود با یکدیگر باشند تا بتوانند خدمات مطلوبی به زوار اربعین ارائه دهند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم یک موکب بزرگ به نام کرمانشاهیان در مرز خسروی برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین برپا کرده تا بتوانیم از امکانات ستاد بازسازی عتبات عالیات هم برای تقویت این موکب استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در اربعین گذشته با هم‌اندیشی‌های صورت گرفته تعدادی از مواکب شهرستان کرمانشاه به همراه چند موکب شهرستان اسلام آبادغرب با همدیگر تجمیع شده و در محدوده یادمان مرصاد مشغول خدمات رسانی به زوار اربعین شدند که ماحصل آن برپایی موکبی بود که توانست خدمات مستمر روزانه به زوار بدهد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه موکبداران کرمانشاه باید به فکر تدوین پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در موکب ها باشند، گفت: نباید تمامی هم و غم موکب‌ها این باشد که به زوار امام حسین(ع) فقط صبحانه و ناهار و شام و یا امکانات اقامتی و اسکان بدهند، چون فلسفه برپایی موکب ها صرفا تغذیه و اسکان زوار نیست و باید خدمات فرهنگی اجتماعی هم در خدمات رسانی به زوار در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی کنیم تا زوار اربعین به خصوص جوانان را با مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان آشنا کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت روایتگری در مناطق مهم عملیاتی استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس شامل مرز خسروی، تنگه مرصاد و دیگر نقاط عملیاتی می تواند نقش مهمی در آشنا شدن جامعه به خصوص جوانترها با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس داشته باشد.

مهدی حسینی مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در این همایش با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۸۵ موکب شناسنامه دار دارد، گفت: تعداد موکب‌های شناسنامه‌دار استان با خدماتی که این موکب‌ها در ایام اربعین به زوار ارائه می‌دهند همخوانی ندارد، لذا باید به فکر تجمیع موکب‌ها در جهت برپایی موکب‌های توانمند برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار پیاده‌روی اربعین باشیم.

حسینی تاکید کرد: اگر مواکب کوچک با هم تجمیع شوند، می توانند در ارائه خدمات با هم همراهی و هم‌افزایی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی موکب و زائرسرای دائمی در مرز خسروی، از افرادی که درپی ساخت موکب و یا زائرسرای دائمی در مرز خسروی هستند خواست درخواست خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha