• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403030805536
  • منبع : نمایندگی مازندران

جاعل عناوین دولتی و اسناد رسمی در مازندران دستگیر شد

جاعل عناوین دولتی و اسناد رسمی در مازندران دستگیر شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران گفت: فردی که با غصب عنوان و معرفی خود به عنوان کارمند نهادهای مختلف، اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از مردم در سطح کشور می‌کرد، توسط مامورین دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شد.

عباس پوریانی اظهار کرد: حسب گزارش واصله از منابع موثق مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به‌عنوان کارمند قوه قضاییه، ضمن حضور در ادارات دولتی استان، اقدام به اخاذی از مردم می‌کند، مراتب در دستور کار  دادگستری مازندران قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران با تشریح اقدامات متهم، افزود: مشارالیه در بدو ورود به ادارات دولتی، با ارائه کارت شناسایی جعلی و همراه داشتن تجهیزات نظامی، ضمن تهدید نسبت به اخاذی از مردم و افرادی که دارای پرونده در تشکیلات قضایی بودند، اقدام کرده است.

وی افزود: با رصد دقیق اطلاعاتی مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران، اقدامات قانونی و استعلامات لازم، دستور قضایی جهت برخورد قانونی با نامبرده و شناسایی مرتبطان صادر و متهم و فرد همراه وی در یک عملیات پیچیده و ضربتی در مرکز استان مازندران دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: در بازرسی به‌عمل آمده از متهم، تعداد زیادی کارت شناسایی جعلی با عناوین مختلف مربوط به سازمان‌های انتظامی، قوه قضاییه، نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادها و ارگان‌های مهم کشف و نرم افزار صدور کارت در گوشی نامبرده مشاهده شد؛ ضمناً در بازرسی از منزل نامبرده نیز تعدادی مُهر، کارت خام مربوط به صدور مجوزِ حمل اسپری و شوکر، حکم ماموریت، اقلام دفاع شخصی غیرمجاز، البسه نظامی و بی سیم کشف و ضبط شد.

پوریانی خاطرنشان کرد: متهم با اتهاماتی از جمله جعل عنوان، استفاده از گاز اشک آور و شوکر، جعل اسناد دولتی، غصب عنوان و استفاده از اوراق مجعول، پس از تشکیل پرونده قضایی، با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، جدی، قاطع و قانونی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha