به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم آغاز به کار رسمی پایگاه خبری تایر نیوز، محمدرضا گنجی، رییس انجمن صنفی و کارفرمایی زنجیره تولید، تامین مواد اولیه و زنجیره ارزش صنعت تایر با تاکید بر ضرورت اطلاعرسانی تخصصی در حوزه صنعت تایر، گفت: درج اخبار تخصصی این صنعت، به عنوان یکی از صنایع اثرگذار در زندگی مردم، امری ضروری به شمار می رود و در عین حال باید تلاش کرد تا گفتگوهای دوره ای از مدیران ارشد و اثرگذار صنعت تایر کشور، منتشر شده و دیدگاههای آنها بازنشر شود.
وی افزود: تایر نیوز به عنوان یکی از رسانههای تخصصی صنعت تایر، باید رسالت اصلی خود را اطلاعرسانی دقیق، شفاف و منصفانه قرار داده و تلاش کند تا مرجع اخبار این حوزه برای سایر رسانه ها شود.
به گفته گنجی، در عین حال باید اقدامات موثری در راستای تدوین و انتشار تاریخ شفاهی صنعت تایر در کشور صورت گیرد که در قالب آن بتوان، روایت و داستان این صنعت و بزرگان آن را در اختیار عموم قرار داد.
در ادامه مراسم، زمانی فرد، مدیرعامل یزدتایر گفت: تایرنیوز باید زبان گویا و کامل برای رساندن حرف صنعت تایر و توانمندی های آن به گوش مردم و مسئولان باشد.
وی افزود: در واقع، این رسانه تخصصی باید نقش مترجمی داشته باشد که زبان صنعت را به زبان مردم تبدیل و فهم مشترکی را میان این صنعت با مردم و مقامات، ایجاد نماید.
مدیرعامل یزد تایر، یکی دیگر از رسالتهای تایر نیوز را فرهنگ سازی در حوزه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: باید در جهت استیفای حقوق صنعت برآمد و به عنوان یک مطالبه گر عمل کرد.
در ادامه مراسم علیرضا انصاری، عضو هیات مدیره شرکت کربن سیمرغ گفت: تایر، یک صنعت استراتژیک و راهبردی برای کشور است و باید لحظهای بهروزرسانی شود؛ ضمن اینکه اطلاع رسانی لازم نیز به مقامات مسئول صورت گیرد.
مجید زرگری، از فعالان بخش خصوصی گفت: تولید محصول و فرآیندهای صنعتی باید به سمع و نظر مردم و مسئولان برسد؛ ضمن اینکه تایرنیوز صدای مردم باشد و نقطه نظرات آنها در این حوزه را به مسئولان و فعالان این صنعت منتقل کند.
سعید تقوایی، استاد دانشگاه و مدیر مرکز نوآوری و فناوری گروه صنعتی رازی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از راهاندازی یک رسانه تخصصی گفت: تایر نیوز باید تعامل بسیار بالایی با انجمن صنعت تایر داشته و مسائل و مشکلات مبتلابه صنعت را پیگیری نماید.
وی افزود: همچنین باید داستان صنعت از ابتدای شکل گیری تا بلوغ و تکامل آن را روایت کرد و توضیح داد که تولیدکنندگان از کجا شروع کرده اند.
مدیر مسؤل پایگاه اطلاع رسانی تایر نیوز با تاکید بر ضرورت داشتن یک رسانه تخصصی و کمک و پشتیبانی از آن گفت: تایر نیوز با این هدف به میدان خبری تایر آمده، تا به رسانهای تبدیل شود که به دور از هیاهو و جنجالهای سیاسی با دوری از بزرگنماییهای معمول رسانهای و تبلیغاتی، بتواند مشکلات، کمبودها، محدودیت ها، مسایل کارگری و معیشتی، صنعت تایر را از زبان دستاندرکارانی که عمر خود را صرف اعتلای این صنعت و افزایش تولید و استاندارد سازی صنعت کرده و در حد استانداردهای جهانی و بلکه بالاتر، ایران را به خودکفایی رسانده، گرفته و به سمع و نظر عموم برساند.
متقیان ادامه داد: امروز روز مبارکی است، چراکه بزرگان صنعت تایر در محفل کوچک ما گرد آمده، تا به قلم و خبر احترام گذاشته و از نهادی حمایت کنند که انتقال دهنده و عامل ماندگاری تلاش آنان باشد.
مدیر مسؤل تایرنیوز درادامه گفت: راهاندازی یک خبرگزاری و سایت تخصصی و اختصاص دادن آن به یک صنعت خاص، شاید در نگاه اول، بسیار ساده و آسان باشد، اما قدم نهادن در این وادی و ورود به عمق صنعت تایر نشان داد، تاکنون برای شناسایی و معرفی این صنعت، کوتاهی شده و هنوز جامعه ما با این صنعت آشنایی کافی و لازم را ندارند و صرفا به عنوان یک مصرف کننده، با خرید یک یا چند حلقه لاستیک مورد نیاز، برای وسیله نقلیه خود، بدون اینکه بدانند، حلقه اتصال وسیله نقلیه آنان به زمین که آسایش آنان را فراهم آورده، تایری است که به دست متخصصان و مهندسان و کارگران عزیز ایرانی تولید و برای استفاده از آن شرایطی در نظر گرفته شده است، شرایطی که، عمده مصرف کنندگان، کوچکترین اطلاعاتی در مورد آن نداشته و نمی دانند که این وسیله آسایش چگونه تولید شده و چگونه بایستی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بعضا بدون توجه به عاج ها، شماره ها، اطلاعاتی که روی لاستیک درج شده، صرفا به برند تایر فکر میکنند که تایر را از فلان برند خریداری کرده ایم و درک ما از تمامی نوشته ها و عاج ها و شماره ها، یک نوع طراحی زیبا روی لاستیک است؛ نه یک دنیا پیام و مطلب. بر همین اساس به نظر رسید، شایسته است دستاندرکاران این صنعت، برای مصرفکنندگان تولیدات کارخانههای خود، رسانهای با هدف برقراری ارتباط با مصرفکنندگان تعریف کنند تا بدان وسیله، زبان واحدی بین تولیدکننده، فروشنده و عرضه کننده، مصرف کننده و نیروهای خدماتی که خدمات پس از فروش را برای مصرف کنندگان ارایه می دهند، ایجاد شود.
متقیان یادآور شد: اگر رسانهای موفق شود زبان مشترک ایجاد کند، میتواند به زبان گویای صنعت تایر تبدیل شود که امید دارد بشود، به یقین میتوان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان را به زبان واحدی رساند و آن دیر نیست.
انتهای پیام
نظرات