• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101510356
  • خبرنگار : 71145

رسانه‌های عبری از مشاجره شدید بین نتانیاهو و گالانت خبر دادند

رسانه‌های عبری از مشاجره شدید بین نتانیاهو و گالانت خبر دادند

رسانه‌های عبری بر وجود اختلافات شدید بین بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت به دلیل ممانعت از دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با سران شین بت و موساد تاکید کردند.

به گزارش ایسنا،‌ کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد قبل از تشکیل جلسه کابینه جنگ، مذاکرات پیچیده و مشاجره‌های شدید بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم رخ داد.

این کانال در ادامه گزارش داد: «لحظه‌ای قبل از تشکیل کابینه جنگ، درام واقعی در اتاق دیگری رخ داد، زیرا نخست وزیر و وزیر جنگ بر سر گزارش‌های کانال ۱۲ مبنی بر اینکه نتانیاهو مانع می‌شود رهبران موساد و شین بت بدون حضور او با گالانت ملاقات کنند، بحث کردند.

شبکه ۱۲ عبری افزود پس از اینکه نتانیاهو شدیدا با ملاقات گالانت با رونن بار، رئیس شین بت و دیوید بارنیا، رئیس موساد، بدون حضور او (نتانیاهو) مخالفت کرد، بین نتانیاهو و گالانت اختلافات اساسی به وجود آمده‌است.

این کانال ادامه داد که بنیامین نتانیاهو به گالانت توضیح داد که طبق قانون، این حق نخست وزیر است که اجازه برگزاری چنین جلساتی را بدهد یا نه.

نتانیاهو در این دیدار به گالانت گفت که بحث‌ها در مورد مسائل حساس امنیتی مربوط به جنگ با روسای سازمان‌های وابسته به او (نخست‌وزیر) طبق قانون - بدون او- غیرقابل قبول است.

وی افزود مسلما مسائل داخلی باید در دیدارهای شورای جنگ بررسی شود.

نخست‌وزیر این را خطاب به وزیر جنگ خود مطرح کرد: من اظهارات بارنیا، رئیس موساد را به شما منعکس می‌کنم که معتقد است اینها بحث‌هایی بی‌ثمر با هدف تبلیغات هستند.

وزیر جنگ نیز گفت: همیشه چنین جلساتی بوده‌است و این امر غیرعادی نیست. وی خطاب به نتانیاهو افزود: شما با جلوگیری از این دیدارها به امنیت اسرائیل آسیب می‌زنید.

پیش از این در گزارشی از شبکه تلویزیونی «کان» آمده بود که یوآو گالانت، دیوید بارنیا، رئیس موساد را پس از بازگشت از سفر خارجی‌اش به دلیل مدیریت موضوع آزادی بازداشت شدگان مورد هجمه قرار داد.

در جلسه‌ای که این دو در آن شرکت کردند، بنیامین نتانیاهو نیز به مدیریت پرونده توسط بارنیا با میانجی‌ها اعتراض کرد.

به گفته منابع آگاه، گالانت از نحوه مدیریت ارتباطات بارنیا برای آزادی اسیران صهیونیست با واسطه‌ها راضی نیست و این را بیش از یک بار بیان کرده‌است.

به رغم این مسائل مدیران دفاتر نتانیاهو و گالانت هر کدام مدعی شدند که در این زمینه اختلاف نظر وجود ندارد و خبر فوق نادرست است.

این در حالی است که پیشتر بنیامین نتانیاهو به دیوید بارنیا و رونن بار، رئیس شین بت دستور داده بود که در گفت‌وگو با یوآو گالانت درباره معامله بازداشت شدگان شرکت نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۰۱:۱۲

باز این سگهای ولگرد دارند چه غلطی می کنند که مثل سگها افتادن به جون هم حتی بخاطره یه تیکه اشغال کثیف که خداوند لعنتشان کند انشالا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۰۹:۵۵

صدای شکستن استخوانهای رژیم صهیونیست اهریمن به گوش می‌رسد