• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092014378
  • خبرنگار : 50107

روز بدون کیف و کتاب از چه زمانی در مدارس ابتدایی خراسان رضوی اجرا می‌شود؟

روز بدون کیف و کتاب از چه زمانی در مدارس ابتدایی خراسان رضوی اجرا می‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: روز بدون کیف و کتاب مدارس از اواخر آذرماه در مدارس مشهد و از اوایل دی‌ماه در شهرستان‎های استان اجرا می‌شود.

آذر رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روز بدون کیف مدارس اظهار کرد: این طرح از سمت وزارتخانه به ما ابلاغ شده اما شیوه‌نامه خاصی ارائه ندادند، بنابراین خودمان شیوه‌نامه را ترسیم کردیم.

وی افزود: ما روز بدون کیف مدارس را در دو تاریخ اواخر آذرماه برای مشهد و اوایل دی‌ماه برای شهرستان‎های استان اجرا می‌کنیم. این تفکیک برای این منظور است که در این بازه زمانی بازدید میدانی داشته باشیم و ارزیابی کنیم. ما تا پایان سال تحصیلی می‌توانیم این طرح را در مدارس ابتدایی اجرا کنیم.

رشیدی بیان کرد: در این طرح دانش آموزان در روز بدون کیف، اردوی درون‌مدرسه‌ای دارند. برنامه‌‎ریزی شده که دانش آموزان در این روز کارهای مهارتی انجام دهند که این مهارت‌ها و چگونگی آن‌ها براساس ساحت‌های ۶گانه سند تحول بنیادین توسط همکاران طرح‌ریزی شده که یک مهارت را در رابطه با یکی از این ساحت‌ها برنامه‌ریزی کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: در این روز دانش‌آموزان کار گروهی را تمرین می‌کنند. معمولا بچه‌ها در کار گروهی ضعیف هستند و تمایل دارند تنهایی کار کنند. این اردویی علمی، تفریحی فرهنگی بوده اما فضا و جایگاه آن در داخل مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: از طرف کشور توصیه نشده که این طرح برای همه مدارس اجرا شود اما ما با توجه به اینکه می‌دانیم طرح خوبی است، برون‌داد خوبی دارد و یکی از اهداف ما این است که دانش آموزان در فضای اردویی قرار بگیرند و یک کار مهارتی را آموزش ببیند، تصمیم گرفتیم در کل استان حتی در مدارس روستایی نیز اجرا کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در رابطه با اینکه این طرح به صورت ماهانه یا هفتگی اجرا می‌شود، گفت: در هر مدرسه و ناحیه‌ای بسته به شرایط طرح اجرا خواهد شد،  ولی به طور متوسط ماهی یکبار در مدارس اجرا می‌شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha