• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402091410339
  • خبرنگار : 50455

معاون پارلمانی رئیس جمهور :

نقض حقوق بشر، ماهیت اسرائیل غاصب و آمریکا است

نقض حقوق بشر، ماهیت اسرائیل غاصب و آمریکا است

ایسنا/قم معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: صهیونیست‌ها با حمله گسترده به غزه حقوق بین‌الملل بشردوستانه را نقض کرده‌اند و این ماهیت اسرائیل غاصب و آمریکا است.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک روز دانشجو و  اهمیت استکبار ستیزی دانشجویان، گفت: صهیونیست‌ها با حمله گسترده به غزه حقوق بین الملل بشردوستانه را نقض کرده‌اند و این ماهیت اسرائیل غاصب و آمریکا است.

وی افزود: طی ۷۰ سال گذشته ردپای آمریکا را در جای جای دنیا می‌بینیم و فردی چون کسینجر جزء طراحان کودتاهای مختلف و جنگ‌های مختلف بوده و این کارنامه آمریکا است.

حسینی اظهار کرد: این طور نیست که در ۲ ماه گذشته نتانیاهو به تنهایی تصمیم به جنایت علیه مردم غزه گرفته باشد و روسای جمهور آمریکا، انگلیس و آلمان از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی سیلی محکمی خوردند که در ۷۵ سال گذشته چنین ضربه‌ای نخورده بودند، افزود: خوی جنگ طلبی و خونریزی صهیونیست‌ها در کارنامه آنان است و بی‌رحمانه با شقاوت و قساوت کودک‌کشی می‌کنند.

وی گفت: عده‌ای قبلا می‌گفتند ما در مورد جنایات اسرائیلی‌ها مبالغه و اغراق می‌کنیم اما همه دیدند که آن‌ها در صحنه جنگ، واحدهای مسکونی، مسجد، کلیسا، بازار و بیمارستان را تخریب می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: از سال ۱۹۴۹ عنوان شده جنگ هم قواعدی دارد و مردم عادی ارتباطی با جنگ ندارند و نباید به واحدهای مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها حمله شود، اما صهیونیست‌ها انواع رذالت‌ها را این روزها انجام داده و بیش از ۶ هزار کودک را شهید کردند.

حسینی عنوان کرد: صهیونیست‌ها با یک بمباران در روزهای اخیر ۷۰۰ نفر از مردم عادی را شهید کردند؛ باید صهیونیسم، آمریکا و نظام سرمایه‌داری را از همین جنایت‌ها بشناسیم.

وی گفت: دنیای سرمایه‌داری به دنبال تحت سیطره قرار دادن دنیا توسط خود و تقسیم بندی آپارتایدی است و برابری و حقوق بشر صرفا شعاری برای فریب مردم دنیا از سوی سران استکبار است. آن‌ها اموال دنیا را به غارت برده و به اروپا و آمریکا بردند و هنوز هم می‌خواهند سیطره داشته باشند اما انقلاب اسلامی برنامه‌های آنان را تغییر داد. 

حسینی ادامه داد: در مقابل آنان باید ایستاد چون کوتاه آمدن هیچ نتیجه‌ای ندارد و در برجام ایران به همه تعهدات پای بند بود و در نهایت ترامپ برجام را پاره کرد و نشان داد که آمریکایی‌ها به هیچ عهد و پیمانی پای بند نیستند.

وی تاکید کرد: برخی گمان می‌کنند ما دنبال جنگ طلبی و جنگ افروزی هستیم، اما دین ما دین محبت است ولی وقتی دشمن هجمه می‌کند مسلمان نمی‌تواند سازش و تسلیم در خود داشته باشد.

وی ادامه داد: در قالب حوادث غزه دیدیم مردم عادی کشورهای اروپایی که فطرت پاک داشتند، تظاهرات کردند اما قدرت‌های دنیا اقدام به بی‌عنایتی می‌کنند.

نقض حقوق بشر، ماهیت اسرائیل غاصب و آمریکا است

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، مرکز تحقیقاتی احیاء با هدف رفع مشکلات و معضلات شهری و صنعتی استان قم توسط معاون پارلمانی ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی قم افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha