• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402091107061
  • خبرنگار : 71129

آمریکا علیه شهرک‌نشینان افراطی ممنوعیت صدور ویزا اعمال می‌کند

آمریکا علیه شهرک‌نشینان افراطی ممنوعیت صدور ویزا اعمال می‌کند

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا گفت، دولت بایدن به رژیم صهیونیستی اطلاع داده که آمریکا قرار است در هفته‌های آتی علیه شهرک‌نشینان افراطی دخیل در خشونت‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری ممنوعیت ویزا وضع کند.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدارش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او به آنها اطلاع داد که ایالات متحده قرار است اقدامی را علیه یکسری از افراد مرتبط با خشونت‌ها در کرانه باختری وضع کند.

کرانه باختری یکی از بخش‌های اراضی اشغالی در ماه‌های اخیر شاهد افزایش خشونت‌ها در میانه گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین بوده است.

خشونت‌ها در این منطقه پس از آن تشدید شده که رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی را در غزه و در واکنش به عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس در هفتم اکتبر سال جاری میلادی آغاز کرده است.

به گزارش رویترز، ایالات متحده بارها نگرانی خود را از افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز کرده و گفته است که این اقدامات باید متوقف شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در مقاله‌ای در واشنگتن پست در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ تهدید کرد که علیه عاملان این خشونت‌ها اقدام خواهد کرد.

وی نوشت: من به مقام‌های اسرائیلی تاکید کرده‌ام که خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید متوقف شود و آنهایی که مرتکب چنین خشونت‌هایی شده‌اند باید مسئول شناخته شوند. آمریکا آماده است تا اقداماتی را انجام دهد که شامل ممنوعیت ویزا علیه این افرادی است که به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: واشنگتن از اسرائیل خواسته تا این عاملان خشونت‌های افراطی را تحت پیگرد قرار دهد، اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است. این ممنوعیت در روزهای آتی اجرایی می‌شود.

بر اساس آمارهای سازمان ملل از زمان حمله هفتم اکتبر حماس در غزه، حملات شهرک نشینان صهیونیست افراطی علیه فلسطینی‌ها دو برابر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha