• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402090402407
  • خبرنگار : 50184

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی:

جشنواره پژوهش و فناوری در کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره پژوهش و فناوری در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری استان از یازدهم تا شانزدهم آذر خبر داد.

دکتر مصطفی مصطفایی امروز(چهارم آذر) در نشستی خبری، با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، اظهارکرد: به این منظور جشنواره استانی پژوهش و فناوری از یازدهم تا شانزدهم آذر در کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: وزارت علوم شعار امسال هفته پژوهش را باتوجه به شعار سال انتخاب کرده و براین اساس شعار این هفته "پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم " خواهد بود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه رازی هدف از برگزاری این هفته را اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و تقویت فرهنگ پژوهش برای پیشرفت جامعه و توسعه متوازن علمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه رازی متولی اصلی برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری در استان است و سایر دستگاه ها و سازمانها هم مسئولیت هایی را برعهده خواهند داشت، گفت: در این راستا، برگزاری یک جشنواره درون دانشگاهی و یک جشنواره استانی را در دستورکار قرار داده ایم.

مصطفایی ادامه داد: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه رازی روز دوشنبه ۱۳ آذر و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز پنجشنبه ۱۶ آذر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی، از حدود ۱۰۰ نفر تقدیر به عمل خواهد آمد که سه نفر سرآمد علمی، شش پژوهشگر پر استناد یک درصد برتر جهان، ۱۹ پژوهشگر پر استناد دو درصد برتر جهان و ۱۴ دانشجوی برتر جزو آنها خواهند بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: همچنین امسال توجه ویژه ای به حوزه کارآفرینی خواهیم داشت و براین اساس از طرح های پژوهشی و پایان نامه های برتر در حوزه ارتباط با جامعه و نیز دستگاه هایی که در طول سال ارتباط بیشتری با دانشگاه داشته اند، تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در ۱۶ آذر گفت: در این مراسم هم از بیش از ۹۰ نفر از برگزیدگان استان در این حوزه تجلیل خواهد شد.

مصطفایی اضافه کرد: این برگزیدگان شامل سه سرآمد علمی استان در کشور، چهار برگزیده استان در حوزه های تخصصی، ۳۵ نفر از پژوهشگران دانشگاه های استان، ۱۲ نفر از برگزیدگان مراکز تحقیقاتی و ۱۸ فناور برگزیده از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین امسال برای معرفی پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی، ۳۱ پرونده از ۱۹ دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفت که ۱۵ نفر از میان  آنها انتخاب شدند که از آنها تجلیل می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی یادآورشد: امسال برای نخستین بار یک مدیر، دانش آموز، بانو، کشاورز، صنعتگر، خیر و کارآفرین که در حوزه پژوهشی فعالیت موثری داشته اند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: در کنار این ها، امسال برای اولین بار از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم خواسته ایم تا  در حوزه فرهنگ و هنر هم یک نفر را به عنوان پژوهشگر به ما معرفی کند.

مصطفایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال نیز به مانند سالهای گذشته نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری توسط پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی استان طی روزهای چهارم تا هشتم دی ماه در محل نمایشگاه های دائمی استان برگزار خواهد شد  که دانشگاه رازی در این نمایشگاه ۵۷ دستاورد خود را به نمایش می گذارد.

وی افزود: در هفته پژوهش و فناوری تورهای صنعتی مخصوص دانشجویان و اعضای هیات علمی را با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی در دو روز ۱۵ و ۲۰ آذر با بازدید از چهار واحد  صنعتی استان برگزار خواهیم کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری ۱۵ کارگاه آموزشی در دانشگاه رازی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان علاقمند در حوزه های کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش، راه های خلق ثروت و ایده پردازی و ... طی ایام هفته پژوهش خبرداد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه دانشگاه رازی در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از دانشگاه های معتبر کشور در امر پژوهش است، به گونه ای که در رتبه بندی های مختلف همچون ISC و تایمز جایگاه خوبی دارد.

مصطفایی خاطرنشان کرد: با این وجود ما به این جایگاه راضی نیستیم، چراکه پتانسیل های ما بسیار بالاتر از این جایگاه است و امیدواریم با اقداماتی که انجام داده ایم و تدوین شیوه نامه هایی، در آینده جایگاه بهتر و شایسته تری کسب کنیم.

وی در ادامه در رابطه با کاربردی بودن و خروجی پژوهش هایی که انجام می شود هم گفت: یک پژوهش به تنهایی نمی تواند حلال مشکلات جامعه باشد و یا اینکه نتایج آن به سرعت به دست نمی آید، بلکه نیازمند زمان است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه رازی همچنین در رابطه با وضعیت پژوهش های تقاضا محور در این دانشگاه هم عنوان کرد: خوشبختانه طی سالجاری روند اخذ پژوهش های تقاضا محور از دستگاه های اجرایی چه از نظر تعداد و چه از نظر رقم اعتباری آن نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی اعلام کرد: طی سال گذشته کل مبلغ قراردادهایی که در این زمینه با دانشگاه بسته شد حدود ۴.۵ میلیارد تومان بود، اما امسال این رقم به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha