• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402071812185
  • خبرنگار : 71496

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه توصیه کرد به مصر بروند

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه توصیه کرد به مصر بروند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه توصیه کرد از طریق گذرگاه رفح به مصر بروند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وب‌سایت عبری زبان «ynet» اعلام کرد که ریچارد هیشت، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه که در حال فرار از حملات هوایی این ارتش هستند، پیشنهاد داد به مصر بروند.

این مقام صهیونیستی به رسانه‌های خارجی گفت: مطلع هستم گذرگاه رفح در حدفاصل غزه و مصر هنوز باز است.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که کنترل مرزهای نوار غزه را به دست گرفته و نیروهای این ارتش در حال رفع شکاف‌های موجود در نوار مرزی هستند چرا که تخمین زده می‌شود، تعداد دیگری از نیروهای مقاومت در این مناطق حضور دارند.

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای ما شامگاه دوشنبه حدود ۲۰۰ هدف را در حومه الرمال و در خان یونس بمباران کردند.

همچنین این ارتش اسامی ۳۸ سرباز دیگر را که در درگیری‌های اخیر کشته شدند، منتشر کرد، به این ترتیب تلفات نظامیان صهیونیستی اعلام شده به ۱۲۴ افسر و سرباز رسید.

در مقابل برخی منابع عالی رتبه مصر درباره توصیه ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها برای فرار به سمت مرزهای مصر و مهاجرت دسته‌جمعی آنها هشدار دادند.

برخی مسوولان امنیتی این کشور تاکید کردند که روند کار (ورود و خروج) در گذرگاه رفح به دلیل حمله به این گذرگاه در سمت غزه متوقف شده است.

علاوه بر این برخی منابع مصری در گفتگو با رادیوی «القاهره» اظهار کردند: مصر از زمان تشدید اوضاع در اراضی اشغالی به موضوع بی‌اعتنا نبوده و رایزنی‌های خود را با تمامی طرف‌های موثر جامعه جهانی برای توقف تنش و جلوگیری از ریخته شدن خون فلسطینی‌ها افزایش داده است.

منابع یاد شده تاکید کردند: این رویکرد قاهره بلندمدت بوده و در گذشته نیز به همه درباره خطرات این موضعگیری و پیامدهای آن برای اصول مساله فلسطین هشدار داده است.

آنها در ادامه نیز با تاکید بر اینکه نقض حاکمیت مصر مجاز نیست، گفتند: فراخوان‌ها برای کوچ، خطرناک بوده و ضامن تخلیه نوار غزه از ساکنانش و نابودی مساله فلسطین است.

همچنین این منابع، مسوولان رژیم صهیونیستی را مسوول ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای کمک به ساکنان غزه دانستند و بر لزوم واکنش منطقی و توقف فوری عملیات نظامی تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha