• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071509899
  • خبرنگار : 50310

استاندار مطرح کرد: 

لزوم تهیه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش برای لرستان

لزوم تهیه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش برای لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به این‌که تهیه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش یک رویکرد راهبردی برای استان است، گفت: استان در تمام بخش‌ها باید حلقه‌های مفقوده خود را تکمیل کند.

فرهاد زیویار پانزدهم مهرماه در همایش روز ملی روستا و عشایر و آیین آغاز سال زراعی جدید در منطقه‌ی دیناروند خرم‌آباد، اظهار کرد: روستاییان در حیات ‌و استقلال همه جانبه کشور نقش ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: روستاییان نیروهای مولدسازی هستند که در سیاست‌های اقتصادی کشور همیشه در خط مقدم بودند و در این ایام یک آهنگ و ساز جدیدی برای فصل و سال زراعی جدید کوک می‌کنند و در این جمع هستیم که با نهضت خدمت‌رسانی دولت با ۳۴ هزار پروژه عمرانی و ۲۰۰۰ طرح اقتصادی همراه شویم.

زیویار تصریح کرد: کشاورزان و روستاییان به عنوان سرمایه گران‌سنگ کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به حساب می‌ آیند.

استاندار لرستان افزود: روستایی و روستا برای کشور ما یعنی زحمت، تلاش، صداقت، صفا و صمیمیت و دولت و نظام حتماً مصمم هستند به ویژه در این دوره که با عنوان دولت مردمی آغاز شده، برای ارائه خدمت و دادن امکانات بیشتر به روستاها از هیچ کوششی فروگذار نکند.

وی تصریح کرد: آنچه ما دنبال آن هستیم همه با هم برای رفع نواقص موجود قدم برداریم، چراکه این امر را می‌خواهیم و می‌توانیم انجام دهیم.

زیویار بیان کرد: علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم و تهدیدها سال قبل نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی روستاها اختصاص دادیم و همه برای این است که روستا رونق داشته باشد و امرار و معاش روستاییان بهتر شده و حتی به گردش مالی آن‌ها نیز کمک شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: روستاهای وره‌زرد کوهدشت، میربگ دلفان و تختچان پلدختر با پشتوانه قرارگاه امام حسن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان روستاهای پایلوت انتخاب شده و گروه‌های جهادی و پزشکی و ... در مناطق مختلف استان حضور یافتند که صدها میلیارد هزینه شد

وی با اشاره به اینکه عمده کارهای انجام شده در روستاها اقتصادی بودند بیان کرد: حدود ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۰۰۰ میلیارد تومان تبصره ۱۶ و ۹۰۰ میلیارد تومان آبیاری تحت فشار در روستاها هزینه شده است.

زیویار افزود: در زمان مردمی‌سازی یارانه‌ها نیز برخی از صنایع به ویژه مرغداران متضرر می‌شدند که حدود ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای آن‌ها در نظر گرفته و پرداخت شد.  

استاندار لرستان با اشاره به این‌که تهیه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش یک رویکرد راهبردی برای استان است بیان کرد: لرستان در تمام بخش‌ها باید حلقه‌های مفقوده خود را تکمیل کند، که خام فروشی نداشته باشد.

وی افزود: در حوزه آبزیان و گیاهان دارویی کارهای خوبی انجام می‌دهیم که عمدتاً زیرساختی هستند و اگر دولت چند هزار میلیارد تومان اعتبار دادند سرمایه‌گذاران نیز کار کردند.

زیویار تصریح کرد: محصولات کشاورزی لرستان سالانه سه میلیون تن بوده، ۳۰ هزار تن گوشت قرمز، ۷۸ هزار تن گوشت مرغ، تولید ۳۰ هزار تن ماهیان سردابی تولید ما بوده و ۳۵ هکتار به متراژ گلخانه‌های استان اضافه شد، در سالی که دولت سر کار آمد ۱۲۳ هزار تن و الان بالاتر از ۵۱۰ هزار تن برداشت گندم داشتیم که این رشد کم‌نظیر است.

استاندار لرستان تأکید کرد: بیشتر کارهای ما در سطح استان لرستان زیرساختی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha