• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402062716598
  • خبرنگار : 50532

آخرین وضعیت آبگرفتگی در آستارا

جابه جا کردن مردم با قایق های هلال احمر/ بارش بی سابقه ۲۷۱ میلیمتری در آستارا

جابه جا کردن مردم با قایق های هلال احمر/ بارش بی سابقه ۲۷۱ میلیمتری در آستارا

ایسنا/گیلان بارش باران که از عصر یکشنبه و با شدت بیشتر در صبح دوشنبه در آستارا آغاز شده، موجب آبگرفتگی شدید خیابان های این شهر مرزی و گردشگرپذیر استان گیلان شد و مسافران را غافلگیر و اختلال جدی در تردد شهروندان ایجاد کرد.

بارش بی سابقه در ۱۰۰ سال اخیر/ احتمال تخریب دومین پل در آستارا

 مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: براساس آخرین گزارش ها، ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا باریده که در ۱۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم بارش باران در شهرستان ها و وضعیت آستارا و وخیم شدن شرایط آبگرفتگی و سیلاب، اظهار کرد: حجم آب موجود در رودخانه ها و معابر به جای تخلیه شدن، بیشتر شده است، افزود: آستارا شهرستان ساحلی است و لذا فشار آب دریا مانع از تخلیه حجم آب می شود و باید تا پایان بارندگی ها منتظر بمانیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان پل دوم آستارا را نیز در معرض خطر تخریب دانست و تصریح کرد: پل سیبلی تخریب شده و اکنون احتمال تخریب پل منطقه سفیر امید وجود دارد و لذا با همکاری شهرداری اقدام به مسدود کردن این پل کردیم.

مرادی، با اشاره به سرریز شدن آب رودخانه به داخل کمربندی و داخل شهر، عنوان کرد: با قایق های هلال احمر مردم را جابه جا کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از کدورت آب شرب آستارا به دنبال ورود سیلاب به منابع آبی خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی شهرستان های همجوار، تانکرهای آبرسانی را فراهم کردیم؛ تیر برق‌های آسیب دیده و تخریب شده نیز با همکاری اکیپ های برق منطقه‌ای و توزیع برق در حال جابجایی است.

وی از اسکان ۱۰۰ نفر از مردم که عمدتاً مسافر هستند، خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ نفر دچار آسیب شدند که به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه فرماندار آستارا برای انتقال مردم از مناطق حادثه خیز، تلفات جانی نداشتیم.

فاز "ال نینو" بر روی گیلان در حال شکل گیری است/ کمک رسانی ۱۲ گروه امدادی در آستارا

 شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش بیش از یک هزار و ۲۰۰میلیمتری سالانه جزو پرباران ترین مناطق ایران محسوب می شود.

در پی بارش شدید باران پل سیبلی در محور مواصلاتی آستارا به تالش، تخریب و بازار بزرگ ساحلی این شهر مرزی نیز دچار آب گرفتگی شدید شده است.

ویدیو / بارش شدید باران در آستارا و جاری شدن سیل

همچنین تردد در خیابان های منتهی به بازار ساحلی آستارا هم اینک غیرممکن است. همچنین تعداد زیادی از کسبه به سبب پر شدن کانال های آب و سرریز شدن آن به داخل بازار، مغازه های خود را تعطیل کرده اند. حجم آب رودخانه های آستاراچای و خواجه کری نیز افزایش یافته است و خطر بالا آمدن آب این رودخانه ها نیز در صورت ادامه بارش دور از انتظار نیست.

تخلیه برخی خانه ها در حویق تالش/ مصدومیت ۷ نفر/ شدت گرفتن دوباره بارش ها از غروب

بارش ۱۳۵ میلیمتری در آستارا طی ۳ ساعت/سامانه بارشی در حال حرکت به شرق گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از ساعت ۰۳:۳۰ الی ۰۶:۳۰ شاهد بارش ۱۳۵ میلیمتری بودیم؛ در واقع این حجم از بارش در طی سه ساعت موجب آبگرفتگی شهر آستارا شد.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شاهد آغاز بارندگی ها در استان گیلان از عصر روز گذشته هستیم، اظهار کرد: تاکنون بیشترین حجم بارش ها در غرب استان، یعنی شهرستان آستارا بوده و بارش ۲۱۷ میلیمتری در ایستگاه هواشناسی آستارا به ثبت رسیده؛ البته ایستگاه باران سنجی لوندویل سازمان آب منطقه ای مقدار ۲۶۵ میلیمتر را ثبت کرده است.

فاز "ال نینو" بر روی گیلان در حال شکل گیری است/ کمک رسانی ۱۲ گروه امدادی در آستارا

مدیرکل هواشناسی گیلان، از تداوم بارش ها در منطقه غرب استان خبر داد و تصریح کرد: این سامانه در حال تضعیف شدن است، اما مجددا از عصر و شب امروز تشدید می شود و تا ظهر فردا ادامه می یابد.

دادرس، با بیان اینکه این سامانه جوی به سمت جلگه و مرکز و سپس شرق استان در حرکت است، گفت: شهریورماه جزو فصول پربارش تابستان بوده و چنین بارش هایی پیش بینی شده بود.

نیروهای شهرداری آستارا و مدیریت بحران شهرستان در حال آماده باش کامل هستند.

 مدیرعامل هلال احمر گیلان از امدادرسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با حضور ۱۲ گروه تخصصی امدادی در عملیات سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان آستارا خبر داد.

هادی سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در شهرستان آستارا که منجر به سیلاب و آبگرفتگی منازل و معابر در سطح شهر شده، تیم های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام شدند و امدادرسانی را آغاز کردند.

فاز "ال نینو" بر روی گیلان در حال شکل گیری است/ کمک رسانی ۱۲ گروه امدادی در آستارا

وی افزود: تاکنون ۱۲ تیم عملیاتی از شهرهای آستارا، بندرانزلی، تالش و رضوانشهر و تیم های واکنش سریع جمعیت استان با توان ۶۰ نفر به همراه ۱۱ دستگاه خودروی عملیاتی و پشتیبانی، ۱۸ دستگاه موتور پمپ تخلیه آب، چهار دستگاه قایق جیمینی و سه دستگاه خودروی باری در حال امدادرسانی هستند.

مصدومیت ۷ نفر در پی بروز سیل در آستارا

 فرماندار آستارا با اشاره به تخریب پل سیبلی در محور مواصلاتی آستارا به تالش گفت: بر اثر ریزش پل دو خودرو به رودخانه سقوط کرده و تاکنون هفت نفر در سطح شهرستان مصدوم شده اند.

محمدرضا شهاب زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه سقوط دو خودرو به داخل رودخانه سیبلی و مصدومیت دو سرنشین این خودرو اظهار کرد: در حال حاضر مسیر آستارا به تالش به صورت یک طرفه باز است و تمامی مصدومان به بیمارستان‌ها مراجعه و درمان سرپایی شده‌اند.

انسداد چند راه روستایی در بخش حویق تالش بر اثر طغیان رودخانه‌ها

 سرپرست فرمانداری شهرستان تالش نیز گفت: در بخش حویق و روستاهای ویزنه و لیر که نزدیک به آستارا هستند بر اثر شدت بارش باران و طغیان رودخانه‌ها، چند راه روستایی مسدود و تعدادی از منازل روستائیان دچار آبگرفتگی شده است.

فرامرز مرجانی در حاشیه بازدید میدانی از روستاهای بخش حویق در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت طغیان رودخانه‌های این شهرستان اظهار کرد: تعدادی از منازل مناطق مذکور در خطر ریزش هستند که تخلیه شدند؛ همه دستگاه‌های متولی در منطقه حضور دارند و آماده باش هستند اما چون سطح آب رودخانه‌ها زیاد بوده و در حال طغیان است فعلا نمی‌توان کاری کرد.

فاز "ال نینو" بر روی گیلان در حال شکل گیری است/ کمک رسانی ۱۲ گروه امدادی در آستارا

فرماندار آستارا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تخریب پل سیبلی در محور مواصلاتی آستارا به تالش بر اثر بارش شدید باران اظهار کرد: تردد در مسیر فوق علی رغم تخریب پل برقرار است.

محمدرضا شهاب زاده افزود: مدیرکل مدیریت بحران استان و همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این رابطه بازدیدی از شهرستان آستارا خواهند داشت تا میزان خسارت ها بررسی شود.

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا نیز در گفت وگو با ایسنا میزان بارندگی ها را بعد از ظهر یکشنبه تاکنون ۲۱۸میلیمتر اعلام و اظهار کرد: بارش در شهرستان مرزی آستارا همچنان با شدت بیشتری ادامه دارد.

وقوع آبگرفتگی در تعدادی از روستاهای آستارا و لوندویل

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان گیلان، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها آماده بارش باران تا ۱۶۰ میلیمتر بودیم، اما از ساعت چهار صبح امروز الی ساعت ۶ شاهد شدت گرفتن بارش ها در آستارا بودیم و ۲۶۵ میلیمتر باران بارید و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد بارش شدید باران در آستارا و لوندویل هستیم، افزود: بارندگی ها ۱۰۰ میلیمتر بیشتر از پیش بینی ها بود و لذا موجب وقوع آبگرفتگی در تعدادی از روستاها شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از تخریب یک دستگاه پل در مسیر اصلی جاده لوندویل به آستارا خبر داد و بیان کرد: سیلاب یک طرف پل سیبلی را تخریب کرده و خوشبختانه خودرویی بر روی پل نبوده است.

مرادی، از افتادن دو دستگاه خودرو به داخل رودخانه نیز خبر داد و بیان کرد: راننده و سرنشینان این دو خودرو نجات پیدا کردند.

فاز "ال نینو" بر روی گیلان در حال شکل گیری است/ کمک رسانی ۱۲ گروه امدادی در آستارا

وی با بیان اینکه با همکاری جانشین فرمانده انتظامی گیلان و رئیس پلیس راه گیلان اقدام به اعمال محدودیت تردد در دو محور اردبیل - آستارا و تالش - آستارا کردیم، گفت: این محدودیت های تردد به دنبال شدت گرفتن باران اتفاق افتاده تا شاهد گرفتار شدن خودروها در سیلاب نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به انتقال به موقع مصدومین به مراکز درمانی و انجام درمان سرپایی با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر، اضافه کرد: کلیه نقاط حادثه خیز برای مردم را شناسایی و تخلیه انجام شده است.

وی از تداوم بارندگی ها تا ظهر امروز خبر داد و بیان کرد: موج بارش ها به طرف مرکز و شرق استان می رود و هم اکنون رودخانه های شهرستان تالش درگیر سیلاب شده است.

مرادی، از حضور نیروهای راهداری در منطقه و ایجاد راه جایگزین پل برای تردد مردم در روستاهای لوندویل خبر داد و تاکید کرد: شدت باران بسیار زیاد است و کاهش دید وجود دارد و لذا مردم و رانندگان مراقبت های لازم را انجام دهند.

محورهای گیلان بارانی و لغزنده است

سرهنگ جاور صفاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای استان اظهار کرد: از عصر روز گذشته تا صبح امروز شاهد ترافیک سنگین و پر حجم در محور سراوان به امامزاده هاشم بودیم اما در حال حاضر ترافیک در محورهای استان عادی و روان است.

رئیس پلیس راه گیلان افزود: در همه محورهای استان بارش باران و لغزندگی معابر را شاهد هستیم، لذا از رانندگان محترم می‌خواهیم ضمن رعایت قوانین و حفظ فاصله طولی، با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از عجله و شتاب پرهیز نمایند.

فاز "ال نینو" بر روی گیلان در حال شکل گیری است/ کمک رسانی ۱۲ گروه امدادی در آستارا

وی با اشاره به تخریب پل سیبلی آستارا به تالش گفت: در محور آستارا به تالش بر اثر شدت بارش و سیلابی شدن مسیر یک دهنه پل تخریب شده که در حال حاضر تردد از پل کنار آن در حال انجام است لذا از رانندگان می‌خواهیم اگر ضرورتی وجود ندارد از این مسیر تردد نکنند.

صفاری ادامه داد: با همکاران استان اردبیل هم هماهنگی لازم به عمل آمده تا از ورود خودروهای سنگین به این مسیر جلوگیری شود؛ همکاران ما برای کنترل ترافیک در محل حضور دارند و در حاضر تردد روان است.

اعزام ۳ تیم عملیاتی هلال احمر تالش به آستارا برای کمک به مناطق سیل زده

 رئیس جمعیت هلال احمر تالش از اعزام ۳ تیم عملیاتی از هلال احمر این شهرستان به شهرستان آستارا جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی احمدی گفت: همزمان با جاری شدن سیل در آستارا از بامداد امروز ، سه تیم عملیاتی به همراه یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی فوتون دار و یک دستگاه قایق جیمینی از صبح امروز به منظور کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده آستارا به این شهرستان اعزام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha