• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402062616089
  • خبرنگار : 71460

کشتی‌های نیمه نهایی ۴ وزن دوم قهرمانی جهان

برد میلیمتری کایل دیک و پیروزی سیداکوف بر تسابولوف

برد میلیمتری کایل دیک و پیروزی سیداکوف بر تسابولوف

چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان با اتفاقات ریز و درشت زیادی همراه بود که با ناکامی چهار کشتی‌گیر ایرانی در راه رسیدن به نیمه نهایی ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابتهای چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، هیچ کدام از نماینده‌های ایران نتوانستند به نیمه نهایی برسند اما مهمترین اتفاقات این چهار وزن را در زیر مرور می‌کنیم:

۵۷ کیلوگرم

ری هیگوچی دارنده نقره بازیهای المپیک و طلای جهانی بلگراد توانست به نیمه نهایی برسد. نکته جالب اینکه او در مبارزه خود در یک چهارم نهایی در یک کشتی عجیب که ۳۰ امتیاز داشت آرسن هاروتیونیان ارمنستانی را ۱۶ بر ۱۴ شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

زائوربک اوگویف قهرمان جهان و المپیک از روسیه نیز مقابل استوان میشیچ از صربستان باخت.

 میلاد والی‌زاده در یک چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف زلیم‌خان آباکاروف نایب قهرمان ۲۰۲۲ جهان از آلبانی رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند. 

در این وزن آمریکا با رنه ریچارد در رقابت ها حاضر بود که حذف زودهنگامی داشت. با این شرایط شانس هیگوچی برای کسب طلا بالاست.

 ۷۴ کیلوگرم

زائوربک سیداکوف نشان داد به روزهای اوجش برگشته است. این کشتی گیر روس که ۶ بر ۰ یونس امامی را شکست داد در یک چهارم نهایی نیز ختیگ تسابولوف روس که برای صربستان مبارزه می کند را نیز ۶ بر ۴ از پیش رو برداشت.

در این وزن کایل دیک آمریکایی برد میلیمتری را تجربه کرد و توانست دایچی تاکاتانی ژاپنی را در حالی شکست دهد که شانس با نماینده آمریکا همراه بود چرا که فن دو امتیازی کشتی گیر ژاپنی بلافاصله بعد از سوت پایان زده شد.

در این وزن احتمالا سیداکوف و کایل دیک کشتی حساسی را برای کسب مدال طلا داشته باشند.

۷۹ کیلوگرم

در این وزن محمد نخودی در مصاف با احمد عثمانوف از روسیه در یک کشتی کم تحرک ۵ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه نهایی بازبماند. عثمانوف حالا باید به دیدار عباسوف از آذربایجان برود و در صورت برتری در این کشتی به دیدار نهایی راه خواهد یافت.

در طرف دیگر جدول  واسیل میخایلوف اوکراینی حضور دارد که شانس رسیدن به دیدار نهایی را دارد.

۹۲ کیلوگرم

در این وزن آرش یوشیدا ایرانی الاصل توانست به نیمه نهایی برسد و در این مرحله کشتی حساسی با عثمان نورماگمدوف آذربایجانی خواهد داشت. این کشتی‌گیر ژاپنی پدری ایرانی دارد (جواد اسفنجانی) که در ژاپن مربی کشتی است.

میریانی مایسورادزه گرجستانی نیز از شانس های کسب رسیدن به دیدار نهایی است. در این وزن امیر علی آذرپیرا برابر زاهد والنسیا از آمریکا شکست خورد و با باخت این کشتی‌گیر آمریکایی برابر نورماگمدوف، پرونده حضور آذرپیرا بسته شد.

کشتی های نیمه نهایی ۴ وزن دوم به ترتیب زیر است:

۵۷ کیلوگرم:

ری هیگوچی (ژاپن) – کارتبی میرامبک (قزاقستان)

استوان میچیچ (صربستان) – زلیم خان آباکاروف (آلبانی)

۷۴ کیلوگرم:

توران بایراموف (آذربایجان) – زائوربک سیداکوف (روسیه)

کایل دیک (آمریکا) – کوگیومتسیدیس (یونان)

۷۹ کیلوگرم:

احمد عثمانوف (روسیه) – ارهان عباسوف (آذربایجان)

ولادیمیر گامکرلیدزه (گرجستان) – واسیل میخایلوف (اوکراین)

۹۲ کیلوگرم:

میریانی میسورادزه (گرجستان)- رضابک آیموخان (قزاقستان)

آرش یوشیدا (ژاپن) – عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha