• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402060705054
  • خبرنگار : 50463

بهربرداری از چند طرح هفته دولت در یزد

بهربرداری از چند طرح هفته دولت در یزد

ایسنا/یزد همزمان با ششمین روز از هفته دولت و با حضور مسئولین ارشد استان چند طرح، شامل مراکز درمانی، آموزشی و گردشگری در این شهر به بهره‌برداری رسید.

 امروز سه‌شنبه، هفتم شهریورماه ماه چند طرح هفته دولت شامل؛ دو هتل سنتی در بافت تاریخی، یک مرکز آموزشی و یک مرکز درمانی در شهر یزد با حضور «محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، «مهران فاطمی» استاندار، «سید محمدرضا مدرسی» فرماندار یزد و جمعی دیگر از مدیران کل استان و مسئولین شهرستان یزد به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مرکز جامع‌ خدمات درمانی ملک ثابت

مرکز جامع‌ خدمات درمانی ملک ثابت در منطقه‌ی «جوی هرهر یزد» با زیر بنای ۱۶۹۱ متر مربع که ۸۰ درصد اعتبار آن از محل خیری و ۲۰ درصد از اعتبار آن از محل دولتی تامین شده یکی از طرح‌های مورد بهره‌برداری همزمان با هفته دولت بود.

«سید مهدی هاشمی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در آیین افتتاح این طرح گفت: مرکز جامع‌ خدمات ملک ثابت یکی از ۱۷ طرح حوزه درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در سطح استان است که همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: هشت طرح عظیم بیمارستانی در شهرستان‌های مختلف استان که از سال‌ها قبل نیمه تمام مانده بود نیز خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دانشگاه، حمایت مسئولان و کمک‌های خیری، فعال شده که چهار طرح آن در سال جاری و چهار طرح دیگر در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهربرداری از چند طرح هفته دولت در یزد

افتتاح مدرسه خیری افلاطونیان

مدرسه خیری افلاطونیان در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و زیر بنای هزار و ۹۰۵ متر مربع با هزینه ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد، این مدرسه دارای ۱۲ کلاس درس به اضافه اتاق‌های اداری، کارگاه و آزمایشگاه و سالن نمازخانه و واقع در بلوار استقلال است.

«محمدکاظم رحیمی نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در آیین افتتاح این مدرسه گفت: فرآیند ساخت این مدرسه از سال ۱۳۹۶ آغاز و با تأمین کامل اعتبار مورد نیاز، امسال به پایان رسیده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است مهر ماه امسال با پذیرش تعداد ۴۵۰ دانش آموز وارد چرخه خدمت رسانی به آموزش استان شود.

وی با بیان این‌که تهیه و ساخت این آموزشگاه به همت خیر یزدی، محمد حسن افلاطونیان انجام شده است، گفت: اداره‌کل نوسازی مدارس استان یزد مسئولیت تامین و نصب تجیهزات مورد نیاز این مدرسه را برعهده گرفته است.

به گفته این مسئول، همزمان با هفته دولت تعداد ۱۴ طرح آموزشی دیگر با اعتبار ۱۴۳۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهربرداری از چند طرح هفته دولت در یزد

افتتاح دو هتل سنتی در بافت تاریخی یزد

همزمان با هفته دولت دو هتل سنتی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال و اضافه شدن ظرفیت ۱۴۰ تخت به مراکز اقامتی گردشگری استان در بافت تاریخی شهر یزد به بهره برداری رسید.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این باره گفت: یک هتل سنتی در محله خواجه خضر واقع در خیابان امام خمینی(ره) شهر یزد به متراژ یک هزارو ۱۹۰ مترمربع با ۱۵ اتاق و ۴۰ تخت در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال که ۷۰ میلیارد آن در قالب تسهیلات تامین اعتبار شده است، توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

وی در ادامه افزود: همچنبن یک هتل سنتی موقوفه دیگر با نیت امور خیریه به ویژه مساعدت در امور ازدواج جوانان به متراژ ۸۳۳ متر مربع و در چهار طبقه در خیابان مسجد جامع که دارای ۳۹ اتاق و ۱۰۰ تخت است و ۱۵ فرصت شغلی را ایجاد کرده است، با هزینه ۳۵ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی که ۱۳ میلیارد آن در قالب تسهیلات تامین شده افتتاح شد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان، همزمان با هفته دولت تعداد ۱۷ طرح با اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد ریال که زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر را به طور مستقیم فراهم ساخته در سطح استان افتتاح خواهد شد.

بهربرداری از چند طرح هفته دولت در یزد

به گزارش ایسنا، فردا چهارشنبه، هشتم شهریورماه نیز نیز تعدادی دیگر از طرح‌های شهرستان یزد که شامل دو مرکز بهداشتی و سلامت، یک واحد آموزشی، یک ایستگاه کلانتری در منطقه حسن آباد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است، افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha