• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052516352
  • خبرنگار : 50039

قهرمان کاراته جهان عنوان کرد؛

خودباوری اولین گام قهرمانی است/ تا ابد سرباز وطنم هستم

خودباوری اولین گام قهرمانی است/ تا ابد سرباز وطنم هستم

ایسنا/گلستان قهرمان گلستانی کاراته جهان و مربی تیم پاس قم با بیان اینکه روزی گنبدکاووس و استان گلستان حرف‌های زیادی را در این رشته پرتحرک داشت، افزود: استعدادیابی و توجه به سنین پایه باید سرلوحه کار دست اندرکاران ورزش استان باشد.

علیرضا هاشم‌زاده عصر امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران ایسنا در استان دیدار و اظهار کرد: از نگاه ورزشی باید بگوئیم خبرنگاران مهمترین بازوان توسعه ورزش در جامعه هستند که وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه پیش‌تر ورزش گلستان در بیشتر رشته‌ها مدال‌های رنگارنگ کسب می‌کرد ولی این موضوع مهم طی چند سال اخیر کم‌رنگ شده، ادامه داد: کاراته‌کاهای گنبدکاووس پس از تخریب خانه کاراته به شدت تحت فشار قرار گرفته و مکان ثابت مناسب برای تمرین و آموزش ندارند.

مربی گلستانی تیم کاراته پاس قم با تأکید بر اینکه باید به روزهایی برگردیم تا ورزش گنبدکاووس را از انحصار و حاکمیت سوارکاری و والیبال خارج کنیم، افزود: بی‌شک گنبدکاووس ظرفیت‌های بالقوه‌ای را در اکثر رشته‌های ورزشی دارد که نباید از آنها غافل شویم.

وی سیاست فدراسیون کاراته در دوره‌های پیش را توجه به آموزش در سنین پایه دانست و با اشاره به اینکه این رویه در حال حاضر تغییر پیدا کرده است، اضافه کرد: این نگاه طی چند سال اخیر به سمت بزرگسالان تغییر یافته که اگر می‌خواهیم شاهد ظهور استعدادهای جدید شویم باید به رویه‌های سابق برگردیم.

خودباوری اولین گام قهرمانی است/ تا ابد سرباز وطنم هستم

زنگ خطر جدی کاهش قهرمان ملی کاراته در گلستان

هاشم‌زاده برنامه‌ریزی و توجه ویژه به سنین پایه را تضمین‌کننده آینده همه رشته‌های ورزشی برشمرد و تصریح کرد: در کاراته تعداد قهرمان ملی و بین‌المللی حال حاضر استان گلستان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد که این موضوع زنگ خطری جدی است.

وی با تأکید بر اینکه باید در نوع نگاه به ورزش، «خودساختگی» اولویت داشته باشد، تصریح کرد: نگاه مالی سبب می‌شود تا مشکلاتی بعدی و سپس مهاجرت به خارج رخ دهد و باید این را بدانیم که در کشور خودمان قهرمان جهان هستیم ولی در سایر کشورها ممکن است علاوه بر از دست دادن جایگاه قهرمانی، تا پایین‌تر سطح کاری جامعه نزول پیدا کنیم.

قهرمان کاراته کشور تشکیل صندوقی برای حمایت از قهرمانان و ورزشکاران که دچار آسیب‌های جسمانی، مالی و حتی مشکلات زندگی می‌شوند را خیلی ارزشمند دانست و توضیح داد: این نوع حمایت از وظایف دولتمردان بوده و در کنار این حمایت‌ها باید هر فردی توانایی‌های خود را باور کند تا متکی به اینگونه صندوق‌های حمایتی نشده و کرامت اجتماعی خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha