• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402051609667
  • منبع : نمایندگی اردبیل

ترمیم لوله‌های انتقال و پایدارسازی آب شرب مشگین‌شهر انجام شد

ترمیم لوله‌های انتقال و پایدارسازی آب شرب مشگین‌شهر انجام شد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: لوله‌های آب آسیب‌دیده از رانش زمین در شهرستان مشگین شهر ظرف مدت ۴ ساعت انجام و آب شرب این شهر برقرار شد.

علی حیدری، ۱۶ مرداد در بازدید از آخرین وضعیت ترمیم لوله های انتقال آب مشگین شهر اظهار کرد: ترمیم لوله‌های آب آسیب‌دیده از رانش زمین در این شهرستان ظرف مدت ۴ ساعت انجام و آب شرب این شهر برقرار شد ولی به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه شکسته شدن خط انتقال بارها در این مسیر اتفاق افتاده که برای جلوگیری از این امر سبک سازی حجم کوه محل رانش به عنوان اقدام اولیه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در حال حاضر مقدار ۳۵۰ لیتر بر ثانیه از خیاو چای و ۱۰۰ لیتر برثانیه نیز از محل نهر خاتون آب به تصفیه خانه مشگین‌شهر تحویل داده می‌شود که جهت جلوگیری از کمبود، مصرف بهینه آب از سوی شهروندان مورد انتظار است.

وی افزود: اقدامات فنی و مهندسی و سازه‌ای اساسی برای تثبیت لوله‌های انتقال آب شرب در محل رانش به جهت موقعیت خاص جغرافیایی منطقه در دست مطالعه بوده و اجرای آن نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌باشد.

حیدری تصریح کرد: کل پروژه آبرسانی مشگین‌شهر به طول ۱۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی است که فاز دوم این پروژه خط انتقال از سد احمدبیگلو تا میرکندی، احداث سه ایستگاه پمپاژ و سه مخزن است که ۷هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی مشگین شهر در ۲ فاز در دست اجراست که فاز اول آن به طول ۶/۵ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی می‌باشد.

وی مصرف سرانه آب در مشگین‌شهر را ۲۱۷ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن هدررفت شبکه، باید حداکثر نیاز مصرف سرانه ۲۳۰ لیتر در ثانیه ‌باشد و این در حالی است که به طور متوسط بیش از ۴۲۰ لیتر در ثانیه آب از رودخانه خیاوچایی وارد تصفیه‌خانه می‌شود.

حیدری بیان کرد: کاهش دبی رودخانه خیاوچایی و کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی، فرسوده بودن شبکه توزیع در داخل شهر، توسعه غیر اصولی و خارج از طرح تفصیلی شهر، دستکاری کنتورهای مصارف خانگی و برداشت‌ها و انشعابات غیرمجاز، تبدیل روستاها به شهر و افزایش نیاز به مصرف آب از جمله مشکلات پیش روی تامین آب در مشگین‌شهر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha