• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402051508879
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تلاش مضاعف برای تامین گوشت مورد نیاز کشور از طریق سیستان و بلوچستان

تلاش مضاعف برای تامین گوشت مورد نیاز کشور از طریق سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن مرزهای طولانی خاکی و آبی و وجود زیر ساخت های شاخص توسعه دامپروری و کشتارگاهی ،وجود دامهای مازاد آماده کشتار در کشورهای همسایه شرایط مطلوبی دارد که با استفاده از فرصت مرزی و واردات دام به کشور می توان بخش اعظم کمبود گوشت مورد نیاز کشور از طریق این استان تامین شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان بااشاره به سفر اخیر معاونین وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان در راستای ایجاد هماهنگی های لازم برای تسهیل در واردات دام از مبادی رسمی مرزهای ریمدان، پیشین، کوهک، میلک و میرجاوه گفت: در نشست هایی با حضور مسئولان استانی ،دستگاه‌های دخیل در واردات دام ، مدیران صنایع کشتارگاهی و بسته بندی تمهیداتی به منظور تسریع در واردات ، ترخیص، قرنطینه، کشتار و استحصال گوشت و ارسال به بازار مصرف در نظر گرفته شده است.

مهدی حسینی در گفت وگو با ایسنا- افزود: وجود ۱۱ واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت ۱۸۰۰ راس دام سنگین ،۴۰ واحد بسته بندی گوشت با ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال، ۷۴ واحد قرنطینه دامی و ۲۱۹ واحد پرواربندی صنعتی، ۱۴۸۰ واحد پرواربندی سنتی در سیستان وبلوچستان، ظرفیت بسیار ممتاز در راستای تحقق تامین گوشت مورد نیاز کشور از طریق سیستان و بلوچستان می باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۹ هزار راس دام سنگین و شتر از طریق مرزهای رسمی ریمدان ،پیشین ،کوهک ،میلک و میرجاوه وارد استان شده و پس از طی دوران قرنطینه و کشتار گوشت استحصالی به صورت وکیوم ،تازه و منجمد به سطح کشور ارسال شده است .

حسینی تاکید کرد: افق برنامه سازمان جهادکشاورزی، واردات بیش از یکصد هزار راس دام تا پایان امسال و افزایش قابل ملاحظه‌ آن در سال‌های آتی است تا انشاالله سیستان وبلوچستان بتواند نقش مهمی در تنظیم بازار گوشت کشور ایفا نماید.

وی اظهار کرد: کلیه نظارت های بهداشتی و شرعی بر روی دام کشتاری در مبادی مرزها، مراکز قرنطینه، کشتارگاه ها و بسته بندها انجام و سپس گوشت استحصال شده با مقصد بازارهای داخلی صادر می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha