• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۲:۰۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402050100622
  • خبرنگار : 50105

خودروهای چینی عقب ماندند

خودروهای چینی عقب ماندند

خودروسازان بزرگ چین از اهداف فروش خود عقب مانده‌اند و این نشان می‌دهد که جنگ قیمتی که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را در نیمه اول سال درگیر کرد، همچنان ادامه خواهد داشت زیرا سازندگان برای دستیابی به اهداف خود رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هیچ کدام از ۱۰ تولیدکننده بزرگ مورد مطالعه بلومبرگ، به ۵۰ درصد هدف فروش سالانه خود در اواسط سال نرسیدند.

 شرکت خودروسازی چینی لی آتو، بهترین موقعیت را داشت اما تا پایان ژوئن تنها به ۴۶ درصد از هدف خود رسید. برند پرفروش بی‌وای‌دی پس از دو برابر کردن هدف خود در سال ۲۰۲۳ به ۳ میلیون خودرو، به ۴۲ درصد رسید.

اکثر آنها یک سال پیش نیز عقب بودند اما این پس از آن بود که همه‌گیری بیماری کووید باعث آشفتگی در مراکز کلیدی مانند شانگهای شده بود که حتی یک خودروی جدید در آوریل فروخته نشد. این بار، کسری‌ها با وجود ارائه تخفیف‌های عمیق توسط خودروسازان اتفاق می‌افتد. در واقع، کاهش تا حدی مسئول اهداف از دست رفته است زیرا آنها مصرف‌کنندگان را تشویق کرده‌اند تا خرید خود را به انتظار تخفیف بهتر متوقف کنند.

استفن دایر، مدیر عامل شرکت مشاوره AlixPartners در شانگهای، به بلومبرگ نیوز گفت: کاهش قیمت باعث افزایش فروش در نیمه اول نشد و تمایل به هزینه‌کردن در اواخر سال می‌تواند تحت تأثیر کند شدن اقتصاد قرار گیرد. با توجه به اینکه محدودیت‌های همه‌گیری در چین متوقف شده است، دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش است تا دوباره خود را نشان دهد.

چین بازار بزرگی است و فروش خودروسازان پیشرو همراه با قیمت سهام آنها در حال افزایش است. فروش کلی خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با ۲.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۹.۵۲ میلیون دستگاه رسید که بیشتر از مجموع ایالات‌متحده، استرالیا و برزیل است. با این حال، این رشد بسیار کمتر از رشد تقریباً ۳۰ درصدی ثبت شده در دوره مشابه سال ۲۰۲۱ است.

هفت تولیدکننده از ۱۰ تولیدکننده نسبت به نیمه اول سال گذشته پیشرفت بدتری نسبت به اهداف خود نشان دادند. لی آتو، گریت‌وال موتور و گروه هلدینگ جیلی تنها سه تولیدکننده خودرو بودند که از سرعت قبلی خود جلوتر بودند. در حالی که بی‌وای‌دی هدف ۲۰۲۳ خود را افزایش داد و پنج مورد دیگر نیز هدف خود را از سال ۲۰۲۲ حفظ یا کاهش دادند.

مصرف کنندگان ممکن است تا زمانی که کاهش قیمت به نظر برسد که به کف رسیده است، خریدهای مورد نظر خود را انجام دهند اما هنوز مشخص نیست که این سطح کجاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha