• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402043019366
  • خبرنگار : 50026

قیام امام حسین(ع) سندی زنده بر اسلام سیاسی و اجتماعی است

قیام امام حسین(ع) سندی زنده بر اسلام سیاسی و اجتماعی است

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ظرفیت سیاسی محرم و قیام عاشورا، گفت: مبارزات خونین ائمه اطهار(ع) و قیام امام حسین(ع) سندی زنده بر اسلام سیاسی و اجتماعی است.

حجت الاسلام محمد مختاری، امروز جمعه ۳۰ تیر در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: یکی از دلایل منطقی ما بر حقانیت و درستی اسلام این است که ائمه اطهار(ع) به دین، توحید، قرآن و پیامبر اسلام معتقد بودند و تا آنجایی که امام حسین(ع) جان خود و عزیزانش را خالصانه در راه اسلام فدا می‌کند. 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه طرفداری ما از اسلام از سر تحمیل، ترس و اجبار نیست بلکه دلایل عقلی و فطری بر حقانیت اسلام داریم، افزود: مکتبی که حضرت علی(ع) و حسین(ع) تربیت می‌کند مکتبی فاخر، غنی و مبتنی بر عقل و انسانیت است. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه جانیان تاریخ و ظالمان و مستکبران از مکتب‌های مادی و مبتنی بر شیطان‌پرستی و نفسانیات برخواستند، تصریح کرد: مکتب اسلام ریشه‌دار و غنی است و تنها مربوط به اعراب نیست.  باید قدر این مکتب را بدانیم و ملت ایران اسلامی مکرر نشان دادند که بصیر هستند و همچنان دل‌های مردم با عشق به اهل بیت(ع) می‌تپد. 

مختاری افزود: دشمن به خوبی فهمیده که از بیرون نمی‌تواند به ما ضربه بزند بنابراین باید از درون و با استحاله فرهنگی به ما آسیب بزند. 

وی به تلاش‌های نرم و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: تاکنون با درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم نتوانستند به نظام اسلامی آسیب بزند و آرزوی استحاله و تبدیل نظام اسلامی به نظام سکولار را به گور خواهند برد. 

مختاری با بیان اینکه اسلام اصلاحی فراتر از اصلاح فردی دارد، افزود: اسلام دینی برای اصلاح جامعه و تمدن‌سازی است. قیام عاشورا برای اصلاح نظام سیاسی و اجتماعی بود و ما با تأسی با امام‌ حسین(ع) بر علیه نظام طاغوتی قیام کرد و امروز هم راه ایشان و شهدا را ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهیم داد. 

وی با اشاره به اینکه جبهه باطل منطق ندارد لذا در طول تاریخ پیوسته با زور، خشونت و تهدید و قتل کارش را انجام داده است، گفت:  شخصی که در سوئد جنایت کرد و کتاب قرآن نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان را سوزاند، ادامه راه جبهه باطل و استکبار است. 

بعد از نماز جمعه این هفته در محکومیت اقدام دولت مستکبر و صهیونیستی سوئد در صدور مجوز برای گروه‌ها و جریانات افراطی و نحله‌های شیطانی جهت سوزاندن قرآن کریم تظاهراتی در شهرهای استان برگزار شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha