• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042918882
  • خبرنگار : 71496

اردوغان: روابطمان با امارات را تا سطح مشارکت استراتژیک ارتقا خواهیم داد

اردوغان: روابطمان با امارات را تا سطح مشارکت استراتژیک ارتقا خواهیم داد

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با رئیس امارات در ابوظبی تاکید کرد که آنکارا روابط خود را با امارات تا سطح مشارکت استراتژیک ارتقا خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات خود در ابوظبی تاکید کرد: با توافقنامه مشترکی که امضا خواهیم کرد، روابطمان با امارات را تا سطح مشارکت استراتژیک ارتقا خواهیم داد.

اردوغان در این دیدار گفت: از طریق سازوکار شورای استراتژیک عالی رتبه امارات-ترکیه تضمین می‌شود که روابط دو طرف به صورت منظم تا بالاترین سطوح ارتقا خواهد یافت.

همچنین رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورش به تقویت زیرساخت‌های قانونی با امارات در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه سرمایه‌گذاری، امنیت، انرژی‌های تجدیدپذیر و حمل ونقل علاقه‌مند است و برگزاری همایش تجارت و سرمایه‌گذاری در استانبول در پاییز سال جاری برای معرفی این توافقنامه (سازوکار شورای استراتژیک ترکیه-امارات) به دنیای تجارت مفید است.

او در ادامه نیز ضمن تشکر از بن زاید بابت میزبانی خوب اظهار کرد که از پیشرفت گفتگو و همکاری‌ها میان دو کشور در پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ترکیه-امارات خرسند است.

اردوغان با اشاره به اینکه امضای قراردادهای جدید، زمینه قراردادی همکاری‌های موجود را تقویت خواهد کرد، گفت: حضور امارات در رزمایش‌های "عقاب آناتولی ۲۰۲۳" با چهار فروند جنگنده اف۱۶ و ۸۰ نیروی نظامی، نمونه آشکاری از روابط دو کشور در حوزه دفاعی بوده و مشارکت گسترده ترکیه در دو نمایشگاه صنایع دفاعی  IDEX و NAVDEX در امارات و توجهی که به شرکت‌های ترکیه‌ای شد، مایه قدردانی و خوش‌بینی است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه نیز تاکید کرد: همکاری دو کشور در حوزه‌های صنایع دفاعی با نمایشگاه IDEF که ۲۵ تا ۲۸ ژوئیه جاری در استانبول برگزار خواهد شد، توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

او در این رابطه خرسندی خود را از اینکه به عنوان مهمان افتخاری به نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی دعوت شده، ابراز داشت و ابراز تمایل کرد که همکاری‌های موجود میان دو کشور با افتتاح مرکز فرهنگی ترکیه در ابوظبی در سال جاری میلادی به بالاترین سطح خود برسد.

پس از این اظهارات، دو طرف ۱۳ توافقنامه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، اقتصادی، صنعتی، دفاعی، حقوقی، قضایی، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنایع فضایی امضا کردند.

اردوغان: روابطمان با امارات را تا سطح مشارکت استراتژیک ارتقا خواهیم داد

همچنین بن زاید "نشان زاید" را که بالاترین نشان غیرنظامی در امارات محسوب می‌شود، به اردوغان اعطا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha