• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042616419
  • خبرنگار : 71610

دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «رئیس جمهور یک کشور اسلامی»

دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «رئیس جمهور یک کشور اسلامی»

منابع خبری عبری از تلاش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای پیش بردن پرونده عادی سازی روابط با این رژیم و دیدار محرمانه وی با "رئیس جمهوری یک کشور اسلامی" خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع خبری عبری زبان در این باره اعلام کردند که الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نایروبی، پایتخت کنیا با رئیس جمهوری یک کشور اسلامی که روابطی با رژیم صهیونیستی ندارد، دیدار کرده است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، این دیدار به شرط عدم افشای نام این کشور انجام شد.

این دیدار در جریان سفر رسمی کوهن به نایروبی به دعوت ویلیام روتو، رئیس‌جمهوری کنیا و آلفرد انگانگا موتوآ، وزیر امور خارجه این کشور و درچارچوب نشست میان دوره‌ای اتحادیه آفریقا انجام شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کوهن در تلاش برای گسترش دایره عادی سازی روابط با کشورهای آفریقایی با مقامات آفریقایی دیدار کرد.

این وزارتخانه به نام مقامات آفریقایی مذکور اشاره‌ای نکرده است.

طبق این گزارش، کوهن و موتوآ درباره تقویت روابط میان دو طرف و قاره آفریقا و گسترش دایره عادی سازی روابط با سایر کشورهای آفریقایی گفت‌وگو کردند.

کوهن در این دیدار به تقویت روابط اقتصادی دو طرف در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: همکاری در زمینه دفاع سایبری و گسترش پروازهای میان "اسرائیل" و کنیا در فصل گردشگری در حال بررسی است.

کوهن در ادامه از رئیس‌جمهوری کنیا و وزیر امور خارجه آن به خاطر تلاش‌هایشان برای بهبود موقعیت رژیم صهیونیستی در این قاره و گشودن درهای کشورهای این قاره به روی این رژیم تشکر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم اشغالگر همچنین آمده است: کنیا متحد اصلی اسرائیل در شرق آفریقا است و به گسترش دایره عادی سازی روابط و تأیید وضعیت اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا کمک می‌کند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha