• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041005626
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

رشد ۵.۱۶ درصدی معاینات سرپایی در لرستان

رشد ۵.۱۶ درصدی معاینات سرپایی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۷۴ مورد معاینه به دلیل نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان انجام شده که این آمار در مقایسه سال قبل از آن کاهش ۹.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

دکتر محمدرضا فارسی‌نژاد امروز دهم تیرماه در نشست با رسانه‌های لرستان که در محل سالن جلسات پزشکی قانونی استان برگزار شد، با اشاره به آمار کلی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان اظهار کرد: بیشترین حجم فعالیت‌ها و خدمات پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی است و حدود  ۴۰ نوع خدمت در این بخش ارائه می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۴۲ هزار ۳۲۷ نفر معاینه سرپایی (بالینی) در استان انجام شده که در مقایسه با سال قبل از آن  ۵.۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه اضافه کرد: در حوزه معاینات اجساد وظیفه اصلی پزشکی قانونی، تعیین علت فوت و کمک به تعیین نحوه فوت است که در موارد مرگ‌های غیر طبیعی، جنایی و مشکوک معاینه جسد و صدور جواز دفن فقط توسط پزشکی قانونی صادر و سایر پزشکان حق صدور جواز دفن ندارند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۶۵۷ مورد معاینه جسد در استان انجام شده که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن کاهش ۳.۶ درصدی را نشان می دهد.

فارسی‌نژاد در خصوص وضعیت نزاع در لرستان با بیان اینکه یکی از وظایف پزشکی قانونی رسیدگی به شکایات نزاع و بررسی آسیب‌های مصدومان منازعات است، افزود: مصدومانی وجود دارند که در بسیاری موارد در پی یک درگیری ساده با موضوعی نه چندان مهم، دچار آسیب‌ها و صدمات جسمانی می‌شوند که گاهی اوقات خسارات آن به مراتب بیشتر و جدی‌تر از دلیلی است که به خاطر آن با یکدیگر درگیر شده‌اند.

این مسئول اظهار کرد: مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی یکی از بیشترین موارد ارجاعات به پزشکی قانونی را به خود اختصاص می دهد.

وی گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۷۴ مورد معاینه به دلیل نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان انجام شده که این آمار در مقایسه سال قبل از آن کاهش ۹.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در خصوص تصادفات در استان بیان کرد: سال گذشته ۴۸۰ نفر به دلیل تصادفات در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۲ درصد افزایش یافته است.

فارسی نژاد اضافه کرد: در خصوص مصدومین حوادث رانندگی در سال گذشته ده هزار و ۴۵ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است.

وی گفت: این میزان تصادفات در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲.۴۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha