• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402040301096
  • خبرنگار : 50444

استاندار خبر داد:

مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای محرومیت زدایی در خراسان شمالی

مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای محرومیت زدایی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی از مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با دستگاه های اجرایی برای محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان خبر داد.

محمدرضا حسین نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی سفر یک روزه ی دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه به استان خراسان شمالی با هدف مشارکت در طرح های محرومیت زدایی استان، تفاهم نامه ای میان استانداری خراسان شمالی و قرارگاه یاد شده به طرفیت ما، دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی و سپاه حضرت جواد الائمه (ع) منعقد شد.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه ۵ ماده ای قرار است در مدت ۲ ماه به قراردادهای جداگانه تبدیل شود و در مدت ۳ سال نیز اجرا شود.

وی اعلام کرد: آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستا، اجرای عملیات آبخیزداری در حدود ۵۰۰ هزار هکتار، اجرای عملیات احیای ۶۳۲ رشته قنات به طول ۶۰۰ کیلومتر، اجرای ۸۵۰ کیلومتر کانال بتنی آب، اجرای ۴۰۰ کیلومتر انتقال آب کشاورزی با لوله، ساخت و تجهیز استخرهای ذخیره آب تا سقف حجم یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب، تامین و تحویل زمین برای ساخت مسکن محرومان برای ۱۶ هزار متقاضی و ساخت آن طی مدت ۲۴ ماه پس از آماده سازی زمین از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

حسین نژاد ادامه داد: اجرای عملیات احداث حدود ۶۵۰ کیلومتر راه جدید و مرمت و بازسازی حدود ۳۰۰ کیلومتر در مدت زمان ۳ سال، بکارگیری ظرفیت گروه های جهادی در حوزه پیشرفت منطقه ای و و رفع معضلات حاشیه نشینی در ۳ شهرستان و ۲ محله، اجرای طرح روستای مولد در ۱۰۰ روستا، آمایش شهرستانی طرح شهید باقری در ۳ شهرستان، اجرای عملیات خاکی ایل‌راه به طول ۷۰۰ کیلومتر، تکمیل بند خاکی میاندشت به ظرفیت ۵ میلیون متر مکعب و احداث استخر ذخیره آب به ظرفیت هزار متر مکعب برای عشایر از دیگر موضوعاتی است که در اولویت قرار گرفت.

استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین بر اساس این تفاهم نامه، تکمیل ۳۸ پروژه سالن ورزشی، ساخت خانه های عالم و اجرای عملیات بهسازی معابر روستایی به طول ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع و... نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha