• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402033120244
  • خبرنگار : 71610

هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به جعل هویت قدس توسط رژیم صهیونیستی

هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به جعل هویت قدس توسط رژیم صهیونیستی

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در مراکش نسبت به تغییر و جعل هویت قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد و خواستار راه اندازی یک جنبش رسانه‌ای عربی – فلسطینی برای حمایت از فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رأی الیوم، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان نشست هم اندیشی «نقش رسانه‌ها در حمایت از هویت تمدنی قدس شریف» در شهر رباط، پایتخت مراکش اظهار کرد: رژیم اسرائیل در حال انجام یک عملیات جعلی بزرگ با هدف از بین بردن هویت ملی، اسلامی و مسیحی قدس است.

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین به وظیفه ملی خود برای حفظ این هویت مهم فرهنگی و تاریخی عمل کرده و در عین حال با روایت دروغ اسرائیل از تاریخ مخالفت می‌کند.

ابو ردینه همچنین با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در زمینه حمایت از هویت فرهنگی قدس اشغالی تاکید کرد: اسرائیل برای متقاعد ساختن افکار جهانی در حال انجام یک فرآیند جعل گسترده است.

وی افزود: واکنش مشترک اعراب و فلسطین این حقیقت را آشکار خواهد کرد و باید یک جنبش و مکانیسم مشترک عربی و فلسطینی وجود داشته باشد.

این مقام فلسطینی در ادامه خواستار راه اندازی یک جنبش رسانه‌ای عربی- فلسطینی در صحنه بین‌المللی شد و تصریح کرد: ما نیازی به قانع کردن شهروندان مراکشی یا عرب در مورد عادلانه بودن مسئله فلسطین نداریم، بلکه باید افکار عمومی را که با روایت اسرائیل مورد حمایت غرب استعمارگر گمراه شده‌اند را اصلاح کنیم.

ابورودینه همچنین تاکید کرد: اقدامات اسرائیل شامل کشتار، آوارگی، شهرک‌سازی، نشان می‌دهد که این رژیم خود را فراتر از قانون و خارج از چارچوب قوانین بین‌المللی می‌داند و وجود فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

مهدی بن سعید، وزیر فرهنگ و رسانه مراکش نیز در این باره تاکید کرد که کشورش به همان اندازه که مسئله صحرا توجه دارد، مسئله فلسطین را یک اولویت ملی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: مواضع رسمی مراکش در قبال مسئله فلسطین روشن و ثابت است و این موضوع را محمد ششم، پادشاه مراکش و رئیس کمیته قدس نیز تایید کرد.

این وزیر مراکشی خواستار ایجاد سازوکارهایی برای حمایت رسانه‌ای از موضوع قدس با لزوم اهمیت ویژه به حمایت از رسانه‌های محلی فلسطین در این شهر مقدس شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۱۲:۰۰

تمام مصائب امروز فلسطین نتیجۀ مصالحه و پای میز نشستن های رهبرانی است که دور میز به دشمن صهیونیستی لبخند می زدند و مصافحه می کردند.....امروز خون مردم و شهداء فلسطینی به جوش آمده و می رود که سیلی ویرانگر علیه رژیم جعلی اسقاطیل شود شما خیلی جلوتر از اینها باید چنین مواضعی را اتخاذ می کردید....