به گزارش ایسنا محمدمهدی زاهدی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علیآبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان موافق بیان کرد: علی آبادی کسی است که سال ها در دوران جنگ حضور داشته و در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کرده و باید قدردان چنین مدیران و افراد خبره، تیزهوش و فهیم باشیم.
وی افزود: از جمله سوابق خدمتی ایشان حضور و مدیریت در ابرپروژه هایی مانند پل سازی، سد سازی، ساخت نیروگاه های پیشرفته و صنایع ریلی پیشرفته و شروع عملیات برای تولید خودروهای برقی همراه با بهره برداری، بهره وری و بهینه سازی بر اساس فناوری های نوین است که یکی از ویژگی های مهم وزیر پیشنهادی صمت است.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۵۰ درصد جی.دی.پی کشور را در وزارت صمت می بینیم و قسمت عمده ای از حوزه خصوصی کشور و بازار ما در آن قرار دارد و همچنین بازار ارز به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نوعی با این حوزه مرتبط است که علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و در رابطه با ارتباط گیری با بخش خصوصی بیش از ۱۰ سال به عنوان مدیر موفق بخش خصوصی بوده است و کسی است که ضمن آنکه به مسائل و مشکلات دولت آشنایی دارد با بخش خصوصی نیز کاملا نزدیک بوده و این پیام مثبتی برای دفاع از ایشان است.
زاهدی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اشتغالزایی کشور مرتبط با وزارت صمت است، تأکید کرد: باید کسی سکاندار این وزارت باشد که در اشتغالزایی کارآمد بوده و بتواند ارتباط دولت و بخش خصوصی را برقرار کند، بنابراین در سالی که باید اشتغال و تولید رو به افزایش باشد، انتخاب چنین فردی میتواند به موفقیت کشور کمک کند.
وی ضمن اشاره به برنامه های راهبردی وزیر پیشنهادی بیان کرد: برنامههای راهبردی علی آبادی با تکیه بر بهرهگیری از فناوری های نو و توجه به صنعت دیجیتال نسل چهارم است که بسیاری از مدیران کشور حتی با واژگان صنعت دیجیتال نسل چهارم آشنایی ندارند، اما ایشان به صورت ریز در برنامه های خود به این نسل از فناوری توجه کرده است و در مپنا نشان داد توانمندی بهره گیری و هدایت به سمت صنعت دیجیتال و هوش مصنوعی را دارد و باید از حضور چنین شخصی استقبال کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از وزیر پیشنهادی خواهش دارم در حوزه معدن به موضوع زنجیره تولید توجه کند. اولویت کشور در حوزه معدن خام فروشی است که باید مدیرانی در این حوزه آورده شوند تا زنجیره تولید در معادن را مورد توجه قرار دهند.
زاهدی در حوزه خودروسازی گفت: باید در زنجیره تولید در این حوزه به سمت خودروهای هوشمند، برقی و هیبریدی برویم چرا که تا سال ۲۰۳۰ در دنیا دیگر خبری از خودروهای معمولی نخواهد بود.
وی در پایان تأکید کرد: روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل مصرف می کنیم که اگر به این سمت حرکت کنیم صرفه جویی بزرگی خواهیم داشت و عایدی آن نصیب کشور خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات