• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402031308810
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست بنیاد مسکن اردستان خبر داد:

واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن در روستاها

واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن در روستاها

ایسنا/اصفهان سرپرست بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان اردستان گفت: هر فردی که شرایط لازم را در روستا داشته باشد و متقاضی زمین باشد بنیاد مسکن زمین را به‌عنوان حق بهره‌برداری و به‌صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.

محمدعلی نریمانی، ظهر امروز(شنبه،۱۳ خرداد) در دیدار با خبرنگاران شهرستان اردستان، اظهار کرد: اردستان جز آن دسته از شهرستان‌های استان اصفهان است که بیشترین روستا را دارد و با توجه به گستردگی فضای جغرافیایی که وجود دارد توقعات مردم از دستگاه‌هایی مانند بنیاد مسکن در حوزه رسیدگی به مسائل و مشکلات زیاد است.

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون کارهای خوبی در حوزه روستایی شهرستان انجام شده است، ولی مطمئناً نیاز به تلاش و کارهای بیشتر است، افزود: البته در این راه اعتبارات هر دستگاهی محدود است که با توجه به منابعی که در اختیار داریم برنامه‌هایی را با توجه به اولویت‌بندی در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش ایسنا، سرپرست بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان اردستان تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه روستایی شهرستان اردستان مورد مطالبه مردم و ساکنان از بنیاد مسکن است الحاق زمین و اجرای طرح هادی در محدوده‌های روستا است.

نریمانی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده هر فردی که شرایط لازم را در روستا داشته باشد و متقاضی زمین باشد بنیاد مسکن زمین را به‌عنوان حق بهره‌برداری و به‌صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضی قرار می‌دهد، گفت: همچنین برای حمایت از مقاوم‌سازی و در راستای حمایت از مسکن‌دار شدن روستاییان تسهیلات کم‌بهره و بلند مدت ۲۰۰ میلیون تومانی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی گفت: شهرستان اردستان دارای ۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار است که در ۴۸ روستا زمین با کاربری ملی وجود دارد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند در این تعداد روستا به متقاضیان زمین بدهد. برنامه‌ریزی خواهیم کردیم تا با تعامل بین شوراهای روستا زمین به متقاضیان مسکن با شرایط و ویژگی‌ها واگذار کنیم.

سرپرست بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه یکی از اهداف بنیاد مسکن رفع مشکل مسکن در روستاها است، گفت: بنیاد مسکن اکنون در حال ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستاهای امیران و ظفرقند است.

نریمانی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف بنیاد مسکن در موضوع مقاوم‌سازی مسکن روستایی ساخت مجموعه‌های مسکونی است که شامل روستاهایی خواهد شد که وضعیت بافت مسکونی آن فرسوده و غیرقابل مرمت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha