• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402031308449
  • خبرنگار : 50617

معاون اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران:

۵ درصد وام مشاغل خانگی مازندران به حوزه پوشاک اختصاص یافت

۵ درصد وام مشاغل خانگی مازندران به حوزه پوشاک اختصاص یافت

ایسنا/مازندران معاون اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران گفت: مازندران از متوسط وام مشاغل خانگی کشور سهم بالاتری داشت و ۵ درصد وام مشاغل خانگی در حوزه پوشاک به استان اختصاص دارد.

رمضان مهدی زاده امروز در حاشیه نخستین جشنواره و فن بازار پوشاک صنایع در آمل، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح ملی مشاغل خانگی وزارت کار توفیق داشته در خدمت بخش توسعه اشتغال استان باشد.

وی افزود: از ۱۲۵ هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی در سامانه وزارت کار تاکنون ۲۷ درصد در حوزه آقایان به ۷۳ درصد در حوزه بانوان بوده است و پراکندگی متقاضیان مشاغل خانگی در استان نشان داد که پوشاک با ۲۶ درصد در رتبه اول متقاضیان مشاغل خانگی در بین بیش از ۳۵۰ عنوان شغلی قرار دارد.

۵ درصد وام مشاغل خانگی مازندران به حوزه پوشاک اختصاص یافت

مهدی زاده خاطرنشان کرد: هدف ما شبکه سازی و اتصال به بازار و بخش برندسازی است که بتوانیم پایدارسازی مشاغل خرد خانگی را انجام دهیم.

او ادامه داد: دستاوردهای طرح ملی مشاغل خانگی را  فراموش نکرده و سعی کردیم به عنوان یک نهاد توسعه‌ای آن را گسترش دهیم.

معاون اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه مازندران ۳ درصد وام مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۰ تاکنون را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تراکنش شهرستانی هم نشان می‌دهد که شهرستان قائمشهر با بیش از ۱۸۰۰ نفر رتبه نخست، شهرستان ساری رتبه دوم و شهرستان آمل رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

۵ درصد وام مشاغل خانگی مازندران به حوزه پوشاک اختصاص یافت

این مسئول ادامه داد : پوشاک بعد از فرش رتبه دوم حمایت های مالی مشاغل خانگی کشور را به خود اختصاص داده و این آمار بر اساس سامانه وزارت کار مطرح شده است.

مهدی زاده یادآور شد: مازندران از متوسط وام مشاغل خانگی کشور سهم بالاتری داشت و ۵ درصد وام مشاغل خانگی در حوزه پوشاک به استان اختصاص دارد.

وی بیان کرد: مازندران از نظر حمایت پوشاک جزء استان های برتر کشور است و قائمشهر بیشترین وام دریافتی پوشاک را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha