• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022717401
  • خبرنگار : 50614

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی در حل مساله ناباروری افق‌گشایی کرده است 

جهاد دانشگاهی در حل مساله ناباروری افق‌گشایی کرده است 

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی نگاهی نو دارد و در موضوعات پزشکی ناباروری افق‌گشایی کرده‌ است.

فاطمه رحمانی در نشست تخصصی بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی مساله جمعیت که صبح امروز، ۲۷ اردیبهشت، در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: تقریبا ۱۰ سال از سیاست‌های ابلاغی در رابطه با مساله جمعیت می‌گذرد و جهاد دانشگاهی که نهادی مولود انقلاب است، در موضوع جمعیت پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی سال‌ها پیش موضوع درمان ناباروری را مساله‌شناسی کرده است. اینکه تعداد زوجین نابارور مشخص و دنبال رفع مشکل خود باشند، بخشی از نگرانی‌های ما نسبت به مساله جمعیت را برطرف خواهد کرد.

رحمانی با اشاره به تلاش‌های مرحوم سعید کاظمی آشتیانی، از پژوهشگران جهاد دانشگاهی و رئیس پژوهشگاه رویان، افزود: وی سال‌ها پیش نسبت به این موضوع اهتمام داشت و در فضایی که دیدگاه‌های فقهی نسبت به مساله جمعیت همراهی کاملی نداشت، توانست شرایطی ایجاد کند تا نگاه‌ها نسبت به موضوع ناباروری و درمان آن تغییر کند که این موضوع حاکی از این است که جهاد دانشگاهی پیشرو و پیش‌نگر است و مسائل را آنگونه که باید رصد و در زمان خود پیگیری می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستیابی جهاد دانشگاهی به دانش انجماد جنین خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نگاهی نو دارد و در موضوعات پزشکی ناباروری افق‌گشایی کرده‌ است.

رحمانی با تاکید بر اینکه جمعیت جوان از مولفه‌های پویایی، بالندگی و اقتدار کشور است، گفت: امنیت، نیروی کار و افق‌گشایی در علوم مختلف به جوانان پویا و خلاق نیاز دارد. در جهاد دانشگاهی علاوه بر توسعه دانش در حوزه پزشکی و افق‌گشایی‌هایی که صورت گرفته و ادامه دارد، به بررسی موضوع جمعیت در ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن نیز پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابعاد مساله جمعیت چند وجهی است و همه آن باید باهم دیده شود، افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، بعد از حدود ۱۰ سال قانونی تصویب و در قالب آن تلاش شد وظایف دستگاه‌های مختلف نسبت به مساله جمعیت تفکیک و روشن شود، اگر این هماهنگی، هم‌سویی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها نباشد، کامیابی و نتیجه مد نظرمان حاصل نمی‌شود.

رحمانی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در رابطه با مساله افزایش جمعیت کم‌کاری‌های عامدانه و عالمانه‌ زیادی صورت گرفته، ادامه داد: باید ابعاد مختلف افزایش جمعیت مورد واکاوی‌های علمی قرار گیرد چراکه با پرداخت علمی به این موضوع بسیاری از مشکلات این حوزه را حل می‌کند و بسیار مفتخریم که این اتفاق در جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در موضوع قانون و هماهنگی دستگاه‌ها هم ما مشکلاتی داریم، اضافه کرد: اما مشکل جدی جامعه ما در حال حاضر این است که نظام معنایی و سبک زندگی تغییر کرده است. به راحتی هم نمی‌توان بعضی از این رویکردها را اصلاح کرد، با توجه به اینکه خیلی از موضوعات در خصوص جمعیت نگرشی است، اگر واکاوی دقیق، درست و علمی و همچنین در همه ابعاد آن صورت بگیرد، کار ما اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha