• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402021911734
  • خبرنگار : 50163

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان زنجانی پایین‌تر از میانگین کشوری

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان زنجانی پایین‌تر از میانگین کشوری

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: میانگین سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان استان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

علی اسماعیلی شامگاه دیروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه شش کلاسه روستای فنوش‌آباد ابهر با بیان اینکه مدرسه‌سازی باقیات و صالحات است که همواره باقی خواهد ماند، اظهار کرد: امیدواریم با کمک خیرین و اعتبارات استانی و ملی این پروژه با سرعت به اتمام برسد.

وی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش به ویژه از سوی خیرین، عنوان کرد: بهترین مسیر برای خیرات و بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده مملکت پیش‌قدم بودن در امر خیر مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری است.

این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان کشور ما به ویژه دانش‌آموزان روستایی از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: با افزایش امکانات یقینا انسان‌های بزرگی از دل این مناطق بیرون خواهند آمد که می‌توانند آینده این مملکت را رقم بزنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان همچنین در ادامه سفر به ابهر و در حاشیه افتتاح دومین زمین ورزشی چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای شهرستان ابهر با اشاره به اینکه این طرح، تحولی در بخش فضاهای ورزشی استان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بهینه‌سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای به منظور افزایش میزان تحرک بدنی دانش‌آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و با نشاط به جامعه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

اسماعیلی تامین و آماده‌سازی فضاهای درون مدرسه‌ای را مقدمه‌ای برای فراهم کردن زمینه لازم برای تعلیم و تربیت زیستی و بدنی دانست و افزود: میانگین سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان استان نسبت به میانگین کشوری پایین است که اجرای این طرح می‌تواند در ارتقاء سرانه ورزش دانش‌آموزی موثر باشد.

به گزارش ایسنا، زمین چمن مصنوعی آموزشگاه ۱۳ آبان و قدس، از جمله ۱۴ پروژه چمن مصنوعی استان است که در قالب طرح شهید سلیمانی، از محل اعتبارات ملی و خیری، در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است مدرسه شش کلاسه فنوش‌آباد نیز با زمینی به مساحت ۱۳۶۰ متر مربع، زیربنای ۳۷۸ مترمربع و سرویس بهداشتی چهار چشمه با زیربنای ۴۰ مترمربع، با مبلغ برآورد اولیه ۳۸ میلیارد ریال و سهم آورده ۲۰ میلیارد ریال توسط خانواده خیر شادروان محسن قبله‌وردی به صورت مشارکتی در روستای فنوش‌آباد ابهر احداث خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha