• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402012512465
  • خبرنگار : 50204

/فلسطین محور وحدت جهان اسلام/

روحیه نژادپرستی، دنیاطلبی و سلطه جویی، عوامل دشمنی صهیونیسم با اسلام

روحیه نژادپرستی، دنیاطلبی و سلطه جویی، عوامل دشمنی صهیونیسم با اسلام

ایسنا/مرکزی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه نژادپرستی، دنیاطلبی و سلطه جویی قوم یهود، از دلایل دشمنی رژیم صهیونیستی با اسلام و مسلمانان است.

آیت الله مجید تلخابی ۲۵ فروردین در سخنرانی روز قدس در مصلی اراک اظهار کرد: امروز مردم روزه دار در این حماسه بزرگ شرگت کرده و حماسه ای عظیم را خلق کردند که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به مبانی دشمنی یهود و با طرح این سوال که چرا یهود در طول تاریخ با اسلام دشمنی کرده افزود: یکی از مبانی دشمنی یهود نژادپرستی است که در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است، وقتی که قبله از بیت المقدس به کعبه تغییر پیدا کرد یهودیان اعتراض کردند و پیامبر اسلام قصد راضی کردن آنها را داشت.

وی یکی از ویژگی های ناپسند یهود را تعصب نژادی به قوم یهود دانست و افزود: یکی از عوامل کارشکنی یهود در مقابل پیامبر اسلام این بوده که دین اسلام بین عرب و عجم و .. فرقی نمی گذاشت و ملاک ارزش را تقوا می دانست، اما یهود از پذیرش اسلام به بهانه های محتلف سرباز می زند. یهودیان در اینکه چقدر کیفر می شوند نیز خود را برتر می دانند و خود را نژاد برتر می دانند.

تلخابی بیان کرد: روحیه نژادپرستی و تبعیض نژادی یهود که در عصر کنونی باعث گرفتاری های فراوانی در دنیا شده، بیش از هزاران سال است که در این قوم حاکم است و می توان گفت منشاء پیدایش اسرائیل همین روحیه نژادپرستی و برتری جویی آنها بوده است، اینکه خود را برتر می دانند از ویژگی های شاخص این قوم بوده و این رویکرد، باعث مخالفت آنها با اسلام شده است.

وی اضافه کرد: دلیل دیگر دشمنی یهود با اسلام، دنیاطلبی یهود است و در قرآن کریم نیز به این نکته اشاره شده است. علاقه شدید به دنیا منشاء بسیاری از لغزش ها و انحراف هاست، زیرا سبب غفلت انسان از اهداف اصلی آفرینش می شود و افراد با چنین روحیه ای، برای دستیابی به دنیا حاضر هستند به هر کاری دست بزنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مفسرین و مورخین عقیده دارند که قوم یهود از نخستین کسانی بوده اند که برای پیروی از پیامبر اسلام از سرزمین های خود کوچ کرده و با تحمل مشکلات فراوان در سرزمین مدینه مسکن گزیدند تا به مطلوب خود که دنیاپرستی بود برسند، اما وقتی با مبانی اسلام آشنا شده و منافع اقتصادی خود را در معرض خطر دیدند، پیامبر اسلام را انکار کردند و به دلیل اینکه منافع آنها در معرض خطر قرار گرفت از پیروی پیامبر اسلام سرباز زدند.

تلخابی افزود: دلیل دیگر دشمنی یهود با اسلام و مسلمانان روحیه سلطه جویانه آنها در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ... است و دلیل سرمایه گذاری های کلان آنها در بیشتر خبرگزاری های جهان، همان علاقه به سلطه فرهنگی و اجتماعی است که در صهیونیست ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: به گفته یکی از اندیشمندان مسلمان فرانسوی، براساس رویکرد صهیونیست ها، هرجا که پای سرباز اسرائیلی به آنجا برسد همانجا مرز کشور اسرائیل خواهد بود و هر نسل تازه ای باید مرزهای مخصوص خود را بسازد.

تلخابی خاطرنشان کرد: آموزه اعتقادی از نیل تا فرات، علت دیگر دشمنی صهیونیست ها با مسلمانان است. یکی از راهبردهای اساسی صهیونیست ها برای تحقق اهداف شان، آموزه های اعتقادی این قوم است. از جمله این آموزه ها، موضوع سرزمین موعود است که حدود آن را از نیل تا فرات می دانند و دلیل تحمیل این همه جنگ و توسعه تروریسم بویژه در خاورمیانه، این آموزه اعتقادی است ولی درک خوب امام راحل از این اعتقاد شوم و تیزهوشی مقام معظم رهبری در زمینه درک این دشمنی با بشریت و انسان و جهان و منطقه باعث شد که اسرائیل را دشمن شماره یک اسلام و بشریت بدانیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به دلایل مذکور افزود: با این دلایل و زمینه های بیان شده عجیب نیست که اسرائیل دشمن شماره یک خود را جمهوری اسلامی ایران بداند. صهیونیست ها از هر عاملی که بتواند به مبارزه با ایران و اسلام کمک کند حمایت می کنند.

تلخابی ادامه داد: نصرت خدا نزدیک و بسیار نزدیک تر از آن است که حتی تصور شود. بزرگان و مقامات ارشد امنیتی اسرائیل در روزهای اخیر اعلام کرده اند که درخصوص امنیت اسرائیل احساس خطر کرده اند. خودشان در مقالاتی اعلام کرده اند که وضعیت امنیتی اسرائیل سخت است ولی ایرانیان به سرعت به سمت مصونیت هسته ای حرکت می کنند.

وی تاکید کرد: آنها می نویسند تهدید در چند عرصه محسوس است و بحران در ارتش عمیق تر می شود، اما اسرائیل اولویت های دیگری دارد.

تلخابی گفت: مقام معظم رهبری گفته اند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و امروز که چند سال از این سخن ایشان گذشته است، ما اعتقاد داریم فرمایش مقام معظم رهبری به حق است و یقینا اینها ۲۰ سال آینده را نخواهند دید. مقام معظم رهبری با تحلیل وضعیت موجود اسرائیل و منطقه و تحلیل خودشان فرمودند، که خود اسرائیل می خواهد که نابود شود و خودشان دنبال نابودی خودشان هستند.

تلخابی افزود: برخی بزرگان امنیتی اسرائیل نوشته اند که ایران متقاعد شده که اسرائیل به سمت نابودی خود گام برمی دارد و در حال بررسی این مسئله است که آیا به او کمک کند که طناب را دور گردن خود بپیچد یا اینکه بگذارد اسرائیلی ها خود را نابود کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های اسلام و قرآن این امید در جامعه ما وجود دارد که ظالم بقا نخواهد داشت، ظالمان در جهان جایگاهی نخواهند داشت و نابود خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha