• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401120704804
  • خبرنگار : 50553

مطالبات ۲۶ ساله رانندگان تاکسی «محمدیه» همچنان بی‌جواب مانده است

مطالبات ۲۶ ساله رانندگان تاکسی «محمدیه» همچنان بی‌جواب مانده است

ایسنا/قزوین نماینده رانندگان تاکسی خط «محمدیه» در شهر قزوین گفت: ایستگاه تاکسی قزوین به محمدیه حدود ۲۶ سال است که با ۸۶ دستگاه تاکسی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند؛ این ایستگاه بیشترین حجم مسافر را درسطح استان جابه‌جا می‌کند ولی متأسفانه از ابتدایی‌ترین امکانات از جمله خط کشی، میخ کوب، تابلو، سایه‌بان و صندلی محروم است.

محسن مرادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایستگاه تاکسی قزوین به محمدیه حدود ۲۶ سال است که با ۸۶ دستگاه تاکسی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند؛ این ایستگاه بیشترین حجم مسافر را درسطح استان جابه‌جا می‌کند ولی متأسفانه از ابتدایی‌ترین امکانات از جمله خط کشی، میخ کوب، تابلو، سایه‌بان و صندلی محروم است.

وی افزود: نزدیک به ۱۳ سال است که به بهانه جابه‌جایی و انتقال ایستگاه به میدان مینودر تأمین امکانات لازم برای این ایستگاه را به امروز و فردا موکول می‌کنند؛ به مسئولین مربوطه در شهر قزوین مراجعه می‌کنیم می‌گویند این ایستگاه زیر نظر سازمان حمل و نقل محمدیه قرار دارد و به ما مربوط نیست و زمانی که به سازمان تاکسیرانی شهر محمدیه رجوع می‌کنیم می‌گویند ایستگاه در شهر قزوین است و ما اجازه دخالت نداریم.

نماینده رانندگان تاکسی خط «محمدیه» در شهر قزوین گفت: در این میان مردم و رانندگان تاکسی در گرمای تابستان و سرمای زمستان قربانی عدم تصمیم‌گیری و همکاری برخی مسئولین تاکسیرانی به خصوص مسئولین این ارگان در شهر قزوین می‌شوند.

سایه‌بان نصب شده با هزینه رانندگان را هم جمع آوری کردند!

وی تأکید کرد: چهار سال پیش رانندگان تاکسی به صورت خودجوش یک سایه‌بان با هزینه ۶ میلیون تومان خریداری کردند این سایه‌بان طراحی اصولی داشت و با استقبال بسیار خوب از طرف شهروندان همراه شد اما متأسفانه به بهانه‌های مختلف این سایه‌بان جمع و به پارکینگ انتقال یافت.

مطالبات ۲۶ ساله رانندگان تاکسی «محمدیه» همچنان بی‌جواب مانده است

مرادی بیان کرد: تا به امروز نه تصمیمی برای جابه‌جایی این ایستگاه گرفته شده و نه سایه‌بان را به ما پس داده‌اند؛ پس از پیگیری‌ها مشخص شد مسئولین وقت در شهر قزوین، به دلیل تقدیر و تشکر رانندگان به صورت پلاکارد از سازمان حمل و نقل محمدیه و نصب آن بر روی سایه‌بان معترض بودند و دستور جمع آوری این سایه‌بان را داده بودند.

وی تصریح کرد: تا کنون هیچ مسئولی برای تجهیز این ایستگاه در شهر قزوین قدمی برنداشته و حتی اجازه تجهیز ایستگاه را به مسئولین شهر محمدیه هم نمی‌دهند، سوال اینجاست چرا تمامی ایستگاه‌های مستقر در ولیعصر امکانات رفاهی و سایه‌بان دارند اما قدیمی و باسابقه ترین ایستگاه تاکسی استان با بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر باید از این حداقل تجهیزات محروم بماند.

نماینده رانندگان تاکسی خط محمدیه عنوان کرد: مشکل بعدی نبودن نیروی راهور و بازرسی در تقاطع ولیعصر و سطح شهر محمدیه است، کل شهر محمدیه و مهرگان یک اتومبیل بازرسی دارد و در عملیات‌های عمرانی شهرداری نیز از همین بازرسین استفاده می‌شود.

وی گفت: با تاریکی هوا و افزایش تردد مسافران، خودروهای شخصی این ایستگاه تاکسی را اشغال می‌کنند و در صورت اعتراض با فحاشی و چاقو کشی باعث ناامنی ایستگاه برای مردم و رانندگان می‌شوند که همین موضوع باعث شده بیشتر رانندگان این خط به دلیل نبود امنیت جانی با تاریکی هوا به منزل بروند و از خدمت‌رسانی خودداری کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: تقسیم حق و حقوق رانندگان تاکسی با خودروهای شخصی عادلانه نیست و در رابطه با کنترل و مقابله با فعالیت خودروهای شخصی و مسافربرهای بدون صلاحیت، پلیس راهور باید اقدام کند چراکه گشت تاکسیرانی به تنهایی نمی‌تواند فعالیت مسافربرهای شخصی را کنترل و با آن‌ها برخورد قانونی کند و نیازمند همکاری همه‌جانبه پلیس راهور نیز هستیم.

وی ادامه داد: به سازمان حمل و نقل از طرف رانندگان پیشنهاد کرده‌ایم که جهت رفاه حال مسافران و در زمان تاریکی هوا رانندگان تاکسی را شیفت‌بندی کنند؛ مقرر شده بود که سازمان حمل و نقل جهت جبران نیز ۲ باک گاز تأمین کند که این موضوع هم عملی نشده است.

انتصاب مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل محمدیه مشخص نیست!

رئیس خط محمدیه در قزوین گفت: یکی دیگر از مشکلات حمل و نقل محمدیه این است که بعد از آخرین مدیرعامل نزدیک به چهار سال است که پنج سرپرست عوض شده و در حال حاظر شانزده ماه است که این سازمان به سرپرستی آقای رحمانی اداره می‌شود و هنوز شوراها و شهرداری موفق به معرفی مدیر عامل نشده‌اند و همین امر سبب شده که سازمان نتواند در اهداف و برنامه‌های بلند مدت به درستی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات نداشتن بیمه تأمین اجتماعی برای رانندگانی است که از سال ۹۲ به بعد وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده‌اند که همین موضوع موجب شده رانندگان هیچ آینده روشنی را در پیش روی خود برای دوران پیری و بازنشستگی نبینند. چرا این قشر باید به خاطر اختلافات سازمان تأمین اجتماعی و دولت متضرر شوند؟ تا زمانی که رانندگان تاکسی امنیت روانی نداشته باشد، نمی‌توانند خدمات باکیفیتی هم به مسافران ارائه کنند.

مرادی عنوان کرد: افزایش اندک کرایه تاکسی به هیچ عنوان جوابگوی تورم و افزایش قیمت قطعات مصرفی و هزینه‌های رانندگان نیست؛ بیش از ۷۰ درصد تاکسی‌های قزوین فرسوده هستند و توان پرداخت نقدی جهت تعویض خودروهایشان را ندارند و دولت هم هیچگونه پشتیبانی به صورت وام‌های کم بهره و اقساط بلند مدت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در گذشته دولت تمام مبلغ لازم برای نوسازی خودرو را در قالب وام کم بهره تأمین می‌کرد ولی چند سالی است که این طرح هم مثل بسیاری از طرح‌های دیگر متوقف شده است.

رئیس خط محمدیه گفت: با عنایت امام جمعه، بخشدار و شهردار جدید برداشتن عوارضی اتوبان، عریض کردن خیابان‌های سطح شهر محمدیه، نوسازی آسفالت و زیرگذرهای سطح شهر محمدیه انجام شد که در این خصوص کمال تشکر را داریم اما همچنان منتظر عمل به قول و وعده‌های مسئولین در جهت رفع مشکلات رانندگان تاکسی هستیم و عاجزانه خواهشمندیم که صدای این قشر زحمتکش را بشنوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha