• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401120603621
  • خبرنگار : 71129

بایدن: هیچ سودی در طرح چین برای صلح اوکراین وجود ندارد

بایدن: هیچ سودی در طرح چین برای صلح اوکراین وجود ندارد

بایدن گفت، در پیشنهاد صلح چین برای اوکراین هیچ منفعتی وجود ندارد و تنها به سود روسیه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای.بی.سی نیوز گفت:‌ من هیچ سودی در طرح مطرح شده از سوی چین برای برقراری صلح در اوکراین نمی‌بینم جز آنکه به نفع روسیه است.

پیشتر پکن طرحی ۱۲ بندی با عنوان "موضع چین در قبال سازش سیاسی در بحران اوکراین" مطرح کرده که یکی از بخش‌هایش شامل احترام و رعایت به حق حاکمیت تمامی کشورها، سازش اقدامات خصمانه و از سرگیری مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو است.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرد، مسکو رفتار و اقدامات صادقانه چین را در برقراری سازش صلح آمیز درگیری اوکراین می‌ستاید.

بایدن اما گفت که انتظار یک ابتکار عمل بزرگ را درباره این پیشنهاد ندارد چون دولت پکن در حال ارائه تسلیحات به مسکو است.

وی همچنین افزود، کریمه مساله اوکراین است که باید درباره‌اش تصمیم بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا اوایل روز جمعه نیز گفته بود که اوکراین در حال حاضر نیازی به جنگنده‌های اف-۱۶ ندارد و در حال حاضر امکان ارائه آنها توسط واشنگتن به کی‌یف را رد کرد.

کرملین بارها تاکید کرده که آماده مذاکره است اما کی‌یف مذاکرات را با مسکو تا مادامی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است، رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۴۴

در صورت جنگ جهانی سوم آمریکا به خاکستر تبدیل می‌شود و این خواست تمام مردم دنیاست...مرگ بر انگلیس

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۳

خدایا چرا این بایدن وامریکا رو از رونقشه جهان حذف نمیکنی .بدبختن مردم اکراین همه مردن چرا نمیزاره روسیه واکراین صلح کنن اخه چرا ابش بپا کردی شعله ورترش میکنی هرجا جنگ باشه تو هرکشوری از دنیا جنگ شده باشه بگردی وتحقیق کنی به امریکا میرسی .خدا لعنت کنه امریکا رو .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۲۲

آمریکایی ها هنوز خطر جنگ هسته ای را جدی نگرفتند کلاهک اتمی روس ها بیش تر از آن چیزی هست که آمریکایی ها تصورش را میکنند روس ها به تنهایی هم میتوانند اروپا و آمریکا را با سلاح اتمی محو کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۴:۳۵

کلا فقط ادامه جنک است که به سود آمریکا است

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۶:۰۷

ادامه جنگ به سودکیه این وسط؟بله درست حدث زدین ادامش فقط به نفع امریکاست.چون سلاح های بن جلشو به قیمت سرسام اورمیفروشه ازاون ور هم میفهمه سلاح اای روس تومیدون نبردچه کارایی دارن.هرجاجنگی توجهان اتفاق افتادیاامریکاباعثش بودیاخودش شروع کنندش.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۶:۲۵

متاسفانه رهبران روسیه هنوز در خوابن .نمیفهمند که تنها هستن . شوروی بزرگ دیگه وجود ندارد .رهبران کرملین باید اون توهم شوروی بزرگ رو فراموش کنن .در مقابل اقتصاد قوی غرب و توان نظامی غرب هیچ کاری نمیتوانن بکنند .اگه از بمب اتمی استفاده کنن .جنگ جهانی سوم شروع میشه که اول خودش نابود میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۸:۴۲

برای آمریکا سودی ندارد مانع تراشی میکند