• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401120302054
  • منبع : نمایندگی سمنان

ارتقای۴۳ پله‌ای دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی وبومتریکس در سطح ملی و ۱۲۰۰ پله‌ای در سطح جهانی

ارتقای۴۳ پله‌ای دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی وبومتریکس در سطح ملی و ۱۲۰۰ پله‌ای در سطح جهانی

ایسنا/سمنان بر اساس جدید ترین رتبه‌بندی وب‌سایت دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ از سوی پایگاه webometrics دانشگاه سمنان توانست جایگاه خود را سطح ملی و بین المللی ارتقاء دهد .

بر اساس آخرین اعلام رسمی این رتبه بندی، رتبه دانشگاه سمنان از ۲۹۳۱ جهانی به ۱۷۳۲ و از رتبه ۶۸ ملی به ۲۵  ارتقا پیدا کرده است.

همچنین رتبه شاخص سرآمدی این دانشگاه بزرگ،از یک هزار و ۲۱۱ در سال ۲۰۲۲ به یک هزار و ۱۷۳ ، شاخص دسترسی آن از هفت هزار و ۴۲۱ به یک هزار و ۱۶۴ و همچنین دانشگاه سمنان در شاخص تاثیر از شش هزار و ۸۸۶ به شش هزار و ۸۷۰ ارتقاء یافته است .

بر پایۀ گزارش رتبه‌بندی «وبومتریکس» در ژانویۀ ۲۰۲۳ میلادی، «Harvard University» با بیشترین امتیاز پیشگام است و پس از آن «Stanford University»، «Massachusetts Institute of Technology»، «University of California Berkeley»، «University of Oxford»، «University of Michigan»، «University of Washington»، «Cornell University»، «Columbia University New York»، و «Johns Hopkins University» در جایگاه دوم تا دهم هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، نتایج آخرین رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس از طریق نشانی http://webometrics.info قابل مشاهده است.
به گزارش ایسنا-«مدرسه عالی تکنولوژی سمنان» به عنوان اولین مرکز آموزش عالی شهر سمنان، در سال ۱۳۵۳ بنا نهاده شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مرکز  باجذب دانشجو در دو رشته کارشناسی الکترونیک و عمران و با توسعه نسبی در سال ۱۳۶۷به «مجتمع آموزش عالی سمنان» تبدیل و نهایتاً در سال ۱۳۷۲ این مجتمع با گسترش چشمگیر فعالیت های خود و افتتاح دانشکده‌های مهندسی، تربیت دبیر و آموزشکده دامپزشکی و...به «دانشگاه سمنان» ارتقاء یافت.  هم اکنون دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر ، معین و منتخب استان، با داشتن ۸۰۰ هکتار فضا با زیربنای و ۱۹۱هزار و ۳۰۴مترمربع و توسعه امکانات آموزشی و پژوهشی، به یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور تبدیل شده است .

دانشگاه سمنان در دهه پنجم عمر خود به مرحله ای از پیشرفت و شکوفایی رسیده که توانسته است درفهرست یک درصد برتر دانشگاه‌های تاثیرگذار جهان از نظر تعداد استنادات قرارگرفته و اساتید آن نیز به مرحله ای از خود باوری، رشد و ارتقای علمی و پژوهشی دست یافته که توانسته اند در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha