• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401120201596
  • خبرنگار : 71214

راهنمای دریافت ارز از مرکز مبادله ارز و طلا

راهنمای دریافت ارز از مرکز مبادله ارز و طلا

درحالی که از امروز مرکز مبادله ارز و طلا رسما آغاز به کار کرد، سئوالاتی درباره نحوه دریافت ارز از این مرکز مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، مرکز مبادله ارز و طلا از امروز رسما به عنوان مرجع اصلی تامین ارز کشور آغاز به کار کرد و اولین نرخ مرکز مبادله ارز کشور برای دلار کشف شد که با ریزش نسبت به روزهای گذشته، هر دلار آمریکا در این بازار ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان قیمت خورد.

همچنین نخستین قیمت برای دلار حواله ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان در مرکز مبادله ارز و طلا به ثبت رسیده است.

رییس‌کل بانک مرکزی در مراسم آغاز به‌کار این مرکز گفت: مرکز مبادله ایران با تمام ابزارهایی که برای آن پیش بینی شده و دریافت کمک‌های فکری صاحب‌نظران تبدیل به بازار آزاد ارز خواهد شد. تمام مبادلات اینجا صورت می‌گیرد و ما می‌توانیم به عنوان بانک مرکزی مدیریت را در بازار ارز داشته باشیم؛ در تمام دنیا بانک مرکزی متولی این حوزه است، اما متاسفانه در کشور نهادهای لازم در این زمینه وجود نداشته و این اختیارات کمتر بوده است. مرکز مبادله شروعی است برای حکمرانی قوی حاکمیت ارزی کشور.

برخی از افراد درباره نحوه دریافت ارز مورد نیاز خود از این مرکز سئوالاتی مطرح کرده اند. بر این اساس در گام اول، متقاضی باید نسبت به آماده سازی مستندات خود اقدام کند، سپس مستندات خود را به صرافی‌ها و شعب منتخب ارزی ارائه می‌کند که برای آگاهی بیشتر درباره لیست صرافی‌ها و شعب منتخب ارزی می‌توانید به سایت ICE.ir  مراجعه کنید. در گام بعدی مستندات متقاضی احراز می‌شود و او می‌تواند با مراجعه به صرافی‌ها و شعب منتخب، ارز مورد نیاز خود را دریافت کند.

راهنمای دریافت ارز از مرکز مبادله ارز و طلا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۹:۱۶

خب همین مستندات مشکل ساز شده. قیمت ارز زمانی تعدیل میشه که هرکسی به هر دلیلی راز خارجی خواست به راحتی دریافت کنه. مثل همه دنیا. الان یکنفر بخواد مهاجرت کنه ایا می تونه از این ارز استفاده کنه؟ نه پس بازار ازاد هنوز تعیین کننده نرخ خواهد بود. فقط نرخ جدید و اسم جدیدی به بازار ارز اضافه شد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۹:۵۱

خوب آدرس سایت مرکز مبادلات ارزی کجاست؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۱۲

. اقتصاددان شاگرد اول کجاست پس ، تا این ریال را از.نجات بده!؟! .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۳۰

واقعا .اصلا یک سامانه مشخصی وجود نداره برای خرید. شب می خوان صبح بیدار میشن سهمیه 5000 تایی برداشته میشه. یک روز میگن ناخدا. یک روز میگن مرکز مبادله. یکی روز بازار متشکل. معلومم نیست باید از سامانه اقدام کرد یا حضوری؟ اگر حضوری از کجا؟ اون سایت my.ice.ir که هم کلا تو جاده خاکیه! همه چیز باید به همه چیز بیاد!