• پنجشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401110604631

استاد حوزه و دانشگاه:

معرفت و غیرت دینی و اطلاعات عمومی لازمه جهادتبیین است

معرفت و غیرت دینی و اطلاعات عمومی لازمه جهادتبیین است

ایسنا/فارس استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جهاد تبیین برگرفته از جنگ شناختی است، گفت: افرادی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند باید از سه مولفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام مسعود عالی در نخستین رویداد ایده پردازی "جهت" بیان کرد: امروز جریان حق به یک چالش در برابر جریان باطل قرار گرفته و دشمن از این فرصت پیش آمده استفاده می‌کند، لذا می‌طلبد در این راه روشنگری انجام شود تا جنگ شناختی تبیین شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفترنهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس، او ادامه داد: در شرایط فعلی جریان باطل موجب شده جریان حق رشد کند و جایگاه جریان باطل مخدوش شود.

حجت الاسلام عالی، نبود فعالیت‌های فرهنگی وروشنگری را یک نقیصه دانست و افزود: اگر به موقع روشنگری و همچنین فعالیت‌های فرهنگی انجام نشود، دشمن در خانه مومنین رخنه خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به فعالیت جهاد گران در عرصه جهاد تبیین گفت: فعالین این عرصه باید مبانی و مفاهیم علوم معارف را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند تا کارامدی موضوع احساس شود.

این استاد دانشگاه یکی از ابزارهای دشمن را رسانه دانست وگفت: در جنگ نرم آنان به گونه‌ای اطلاعات غیر واقعی را در جامعه هدف اطلاع رسانی می‌کند که شناسایی واقعیت‌ها وغیر واقعیت‌ها دشوار خواهد شد.

مسعود عالی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن و اینکه ببینیم دشمن چه چیزی را تغییر می‌دهد و تحریف می‌کند.

او اضافه کرد: جهاد تبیین مصالح و ابزار می‌خواهد که شجاعت و سواد عنصرهای مهم آن است، در خصوص افزایش سواد در این زمینه اساتید و مبلغان می‌توانند کتاب‌های مختلفی که وجود دارد را مطالعه کنند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس نیز داشتن روحیه نوآوری در جهاد تبیین را مهم توصیف کرد وگفت: هدف رهبری از موضوع جهاد تبیین نوآوری است تا جهادگری در عرصه جهاد تبیین، زیرا نیاز امروز جامعه تبیین انقلاب اسلامی با نگاه نوآورانه است.

حجت‌الاسلام حمید مقامی بیان کرد: در موضوع تبیین جهاد تبیین نوآوری نیاز است تا جهادگری زیرا امروزه نیاز است برای تبیین گری دستاورهای انقلاب باید واقعیت‌ها را با نگاه نوآورانه به نسل جوان تفهیم کنیم تا آنان در دام توطئه‌های دشمن قرار نگیرند.

مقامی اضافه کرد: داشتن ایده به تنهایی کار آمد نخواهد بود بلکه با تلفیق ایده ونوآری می‌توانیم ایده‌ها را اجرایی کنیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha