• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102819370
  • خبرنگار : 50034

صرفه‌جویی دومیلیون مترمکعبی گاز توسط همدانی‌ها

صرفه‌جویی دومیلیون مترمکعبی گاز توسط همدانی‌ها

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به صرفه‌جویی دو میلیون مترمکعبی گاز توسط همدانی‌ها گفت: در شبانه روز گذشته ۱۶ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۳۶ مترمکعب گاز در همدان مصرف شده است.

محمدصادق محبی‌نظر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ادارات و سازمان‌ها باید الگو و پیشتاز در رعایت مصرف متعارف انرژی و گاز باشند و باید با فرهنگسازی و ترویج الگوهای مصرف بهینه یاری‌گر دستگاه‌های خدمات رسان حوزه انرژی(برق و گاز) باشند.

وی درباره قطعی گاز ادارات نیز با تأکید بر اینکه پایش مصرف انرژی ادارات مستمر خواهد بود و نباید حاشیه امنی برای مصرف اسراف‌گونه داشته باشند، تصریح کرد: تاکنون ۶۴۷۳ مورد بازدید از ساختمان‌های اداری و مراکز تجاری و عمومی استان صورت گرفته که منجر به صدور ٥١٢ اخطار و قطع ۶۹ مورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: ادارات و سازمان‌های دولتی که برای بار دوم به‌علت مصرف غیرمتعارف قطع شوند، اسامی آنها اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره قطع گاز جایگاه‌های CNG استان، یادآور شد: تاکنون گاز ۴۰ درصد جایگاه CNG استان همدان قطع شده که قطع گاز برخی جایگاه‌های CNG در راستای پایداری شبکه گازرسانی و با هماهنگی فرمانداران و مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان بوده و به‌صورت موقت است بنابراین رانندگان از سفرهای غیرضرور اجتناب ورزیده و برای تأمین سوخت از سایر جایگاه‌ها استفاده کنند.

محبی‌نظر درباره تعداد مشترکان پرمصرف گاز در همدان نیز خاطرنشان کرد: مشترکان بدمصرف استان(پله ۱۱ و ۱۲) زیر دو درصد بوده و اخطارهایی در این زمینه صادر شده و ضمن ارسال پیامک با هماهنگی مراجع قضایی در حال صدور اظهارنامه قضایی هستیم.

وی با اشاره به صرفه‌جویی دو میلیون مترمکعبی گاز توسط همدانی‌ها، اظهار کرد: از طریق اعمال تغییر ساعت کاری و همچنین افزایش پایش مستمر ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، مشترکان پرمصرف و نیز محدودیت مصرف برخی صنایع در استان تا دو میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف گاز در سطح استان داشته‌ایم که جزء استان‌های پیشرو بوده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha