• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102718433
  • منبع : نمایندگی سمنان

دو معضلی که توسعه سمنان منوط به حل آن‌ است

دو معضلی که توسعه سمنان منوط به حل آن‌ است

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان از کم‌آبی و کاهش نرخ رشد جمعیت به عنوان دو مانع جدی بر سر توسعه در این استان نام برده و پیشرفت و توسعه بیش از پیش این استان پهناور را منوط به حل این دو معضل ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه ۲۶ دی در جلسه پیگیری مصوبات نماینده ولی فقیه به بخش بیارجمند که با حضور حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان  در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد اظهار کرد: کم‌آبی و نرخ پایین رشد جمعیت دو چالش اساسی در مسیر توسعه استان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود مسوولان رفع این ۲ مشکل را با تلاش مضاعف پیگیری کنند.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش به جوان‌سازی جمعیت تاکید و تصریح کرد:افزایش نرخ باروری و مقوله افزایش جمعیت در استان سمنان باید با اقناع جامعه و اجرای عملیاتی، دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به دلبستگی مردم به انقلاب گفت: مردم با تمام مشکلات پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و ضرورت دارد مسوولان نیز اهتمام ویژه در رفع مشکلات داشته‌باشند.

امام جمعه سمنان با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور تاکید کرد: تلاش مسوولان برای رفع مشکلات مشهود و اطلاع‌رسانی شود.

مطیعی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی خدمات و تلاش‌ها نقشی مهم در تقویت سرمایه اجتماعی و دلگرمی جامعه دارد افزود: مردم هوشیار و منصف هستند اگر تلاش‌ها در جامعه اطلاع‌رسانی شود حتی اگر نتیجه مطلوب نرسیم، اما مردم به تلاش‌ها دلگرم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به پرورش شتر در بیارجمند به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد و گفت: اشتغال و درآمدزایی مردم بیارجمند در زمینه پرورش دام سنگین مانند شتر است و ضرورت دارد رفع مشکلات دامپروران این بخش با اولویت در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری با اهتمام ویژه پیگیری شود خاطرنشان کرد: بخش بیارجمند در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری وضعیت خوبی دارند و دستکم هر خانواده سه تا چهار فرزند دارند و ضرورت دارد تقویت زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی برای ساکنان این منطقه مورد توجه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha