• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401091409506
  • خبرنگار : 50126

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:

موفقیت یکی از واحدهای فناور دانشگاه ایلام در رسیدن به سطح ۸ آمادگی/چاپ ۹۸ مقاله Q ۱ 

موفقیت یکی از واحدهای فناور دانشگاه ایلام در رسیدن به سطح ۸ آمادگی/چاپ ۹۸ مقاله Q ۱ 

ایسنا/ایلام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: برای اولین بار یکی از واحدهای فناور به سطح آمادگی فناوری ۸ دست پیدا کرد که این مهم نیز برای دانشگاه ایلام توفیقی بزرگ محسوب می‌شود.

دکتر «محمدمهدی حیدری» ، امروز، ۱۴ آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام، که در تالار همایش فرزانگان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به روند توجه به توسعه در سطح دانشگاه‌ها در سالیان گذشته اظهار کرد: اهتمام به آموزش، اهتمام به پژوهش، اهتمام به کارآفرینی و گذار به اقتصاد دانش بنیان از جمله رویکردهای سیاست‌گذاران برای توسعه دانشگاه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به طور متوسط رتبه  ۱۵ تولید علم دنیا را در اختیار قرار دارد، تصریح کرد: علیرغم این جایگاه ارزشمند، سهم ما در فناوری و نوآوری مناسب نیست و تولید علم، به ثروت تبدیل نمی‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام با بیان اینکه فناوری حجم زیادی از فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناروی دانشگاه ایلام را در بر می‌گیرد، گفت: اهتمام زیادی با محوریت توسعه فناوری و نوآوری، آموزش و ترویج کارآفرینی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان و مأموریت گرا دانشگاه، برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در سطح دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

احمدی اخذ مجوز دو شرکت دانش بنیان و یک شرکت شتاب دهنده دانش‌بنیان، تسهیل در روند جذب واحدهای فناور با پذیرش بالغ بر ۲۰ واحد فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه، پذیرش و بکارگیری ۲۰ دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه به عنوان دستیار فناور در شرکت‌های دانش بنیان و  برگزاری ۱۶ دوره تخصصی برای دانشجویان را از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری و نوآوری در یک سال گذشته نام برد.

وی راه‌اندازی و بازطراحی سامانه‌های مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه برای جذب فن‌آوران و نوآوران در نقاط مختلف استان، برگزاری استارتاپ‌های کشاورزی و خلاقیت دانش آموزی و افزایش ۱۰۰ درصد و ۷۰ درصدی پرداخت وام به واحدهای فناور مستقر در مرحله رشد و پیش رشد را  از دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری و نوآوری در یک سال گذشته عنوان کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه ایلام با بیان اینکه  برای اولین بار یکی از واحدهای فناور به سطح آمادگی فناوری هشت دست پیدا کرد، که این مهم نیز برای دانشگاه ایلام توفیقی بزرگ محسوب می‌شود، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته چاپ مقالات ۱  Q و ۲  Q دانشگاه ایلام که شامل چارک اول و دوم است، رشد ۳۲ درصدی داشته و پژوهشگران دانشگاه ایلام  در این مدت موفق به چاپ ۹۸ مقاله Q ۱ شدند.

احمدی روند ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام در طول یک سال گذشته را نتیجه برنامه‌ریزی و فعالیت مناسب در این حوزه اعلام کرد و ازبازنگری آیین‌نامه پژوهانه و ارتقاء اعضای هیأت علمی در راستای تشویق آنها به انجام فعالیت‌های پژوهش و فناوری اصیل و با کیفیت، تهیه و تدوین شیوه‌نامه تشویقی فعالیت‌های پژوهشی اصیل و ارزنده اعضای هیأت علمی دانشگاه، بازنگری شیوه‌نامه اجرائی حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد.

وی  بازنگری شیوه‌نامه جذب دستیار پژوهشی در راستای کمک به پژوهشگران دانشگاه برای تسهیل و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بیشتر، بازنگری شیوه‌نامه جذب دانشجوی پسا دکتری، بازنگری شیوه‌نامه پایه استحقاقی سالیانه اعضای هیأت علمی، پرداخت معوقات پژوهانه و تشویقی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، خرید سه میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و زیرساخت فناوری اطلاعات و عقد قرارداد ۳۵ طرح پژوهشی برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بخشی از فعالیت‌های انجام شده برای ارتقای سطح پژوهش در دانشگاه ایلام است.

وی تصریح کرد: ۱۰  تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه به فرصت مطالعاتی و مأموریت پژوهشی داخل کشو و خارج کشور به مقصد کشورهای آلمان، کانادا، انگلستان و مالزی اعزام شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام از انعقاد دو تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های ایتالیا برای تبادل دانشجو و برگزاری همایش‌های مشترک و یک تفاهم‌نامه عراق نیز خبر داد و تصریح کرد: طی سال آینده یک همایش مشترک با استان واسط عراق با عنوان خاورمیانه دروازه تاریخ و تمدن برگزار خواهد شد.

در پایان  از ۷۸ تن از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام تقدیر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha