• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401091308498
  • خبرنگار : 71432

جاماندگی تحصیلی دانش‌آموزان آمریکایی در دوران همه گیری

جاماندگی تحصیلی دانش‌آموزان آمریکایی در دوران همه گیری

در اوایل همه‌گیری کووید-۱۹، کارشناسان آموزش در آمریکا پیش‌بینی کردند که کودکان ممکن است در پی شرایط اضطراری بهداشتی با مشکلات یادگیری مواجه شوند و اکنون با انجام بررسی‌های جدید می‌گویند: تصویری واضح‌ از میزان عقب افتادگی دانش‌آموزان از نظر تحصیلی داریم.

به گزارش ایسنا، کارشناسان بر این باورند که این عقب افتادگی تحصیلی تنها به دلیل کمبود وقت در کلاس درس نیست، بلکه تنها یکی از چندین عاملی است که کودکان را در دوره همه گیری تحت تاثیر قرار داده است.

اولین گزارشی که تاثیر همه‌گیری بر یادگیری کودکان آمریکایی را بررسی می‌کند، ارزیابی ملی پیشرفت آموزشی است. این آزمونی است که توسط مرکز ملی آمار آموزش (NCES) وزارت آموزش ایالات متحده نظارت می شود و از دهه ۱۹۶۰ دانش آموزان کلاس چهارم و هشتم را در سراسر کشور بر اساس موضوعات مختلف ارزیابی می کند.

ارزیابی‌ها اغلب در درس ریاضی و روخوانی انجام می‌شود. این آزمون از سال ۲۰۱۹ به دلیل شیوع کووید-۱۹ انجام نشده، بنابراین نمرات آزمون ریاضی و روخوانی امسال با نمرات دو سال پیش مقایسه شد. نتایج این ارزیابی که اواخر ماه اکتبر منتشر شد، حاکی از کاهش مهارت دانش آموزان در هر دو بخش و برای هر دو گروه سنی بود. این کاهش سطح یادگیری در اکثر ایالت‌های آمریکا و تقریبا در تمام گروه‌های جمعیتی اتفاق افتاده است.

بر اساس نتایج ارزیابی ملی پیشرفت آموزشی، میانگین نمرات روخوانی برای دانش‌آموزان کلاس چهارم و هشتم از سال ۲۰۱۹ در بیش از نیمی از ایالت‌ها سه درجه کاهش یافته است. حدود یک سوم دانش آموزان استانداردهای مهارتی در آن موضوع را در سال جاری کسب کرده‌اند. در درس ریاضی، نمرات دانش آموزان کلاس هشتم تقریبا در هر ایالت کاهشی بوده است. تنها ۲۶ درصد از کودکان این گروه سنی در این موضوع مهارت داشتند که این رقم در سال ۲۰۱۹، ۳۴ درصد بوده است.

در این گزارش آمده است: دانش آموزان کلاس چهارم عملکرد کمی بهتری داشتند اما میانگین نمره ریاضی این گروه نیز پنج امتیاز کاهش داشته است. فقط ۳۶ درصد از دانش آموزان کلاس چهارم در ریاضیات مهارت داشتند، در حالیکه این رقم در سال ۲۰۱۹، ۴۱ درصد بوده است.

به گزارش یاهونیوز، نتایج این بررسی نشان می‌دهد: میزان یادگیری دانش‌آموزان در طول همه‌گیری آسیب عمیقی متحمل شده زیرا بزرگی و دامنه روند کاهشی در ریاضیات بیشترین میزان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha