• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401091006446
  • خبرنگار : 50040

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان:

نسل جوان با دیدگاه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میرزا کوچک آشنا شود

نسل جوان با دیدگاه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میرزا کوچک آشنا شود

ایسنا/گیلان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، با بیان اینکه دشمنی دشمنان با ملت ایران ادامه دارد و امروز نیز نباید به دشمن اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: جوانان با دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شهید میرزا کوچک آشنایی پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه به ایرانی بودن و گیلانی بودن خود می بالیم که بزرگانی همچون میرزا کوچک خان را داریم، اظهار کرد: در تاریخ ایران شخصیت هایی همچون میرزا کوچک همواره برای نجات ایران و ایرانی از دست استعمارگران تلاش کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در رشت، افزود: یکی از کمیته های ذیل ستاد کنگره میرزا کوچک کمیته طلاب و روحانیون با مسئولیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان است، زیرا میرزا یک روحانی فاضل و مبارز بود و لذا می طلبید که در قالب کمیته مذکور به تبیین ویژگی های شخصیتی میرزا کوچک بپردازیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان از تشکیل کمیته های شهرستانی ستاد کنگره میرزا کوچک خبر داد و خاطرنشان کرد: از اول لغایت ۱۲ آذر شاهد برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی کنگره میرزا کوچک خواهیم بود که بخشی از این اجلاسیه ها برگزار شده و بخشی دیگر در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به برگزاری اجلاسیه قم این کنگره با محوریت کمیته طلاب و روحانیون، اضافه کرد: خوشبختانه شاهد استقبال طلاب حوزه های علمیه از اجلاسیه قم و ارسال مقالات خوبی به دبیرخانه کنگره پیرامون میرزاشناسی بودیم.

وی هدف از برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک و اجلاسیه های آن را معرفی چهره و شخصیت این روحانی مجاهد، مبارز و انقلابی دانست و متذکر شد: میرزا استکبارستیز بود و در سایه ایمان به خدا و صداقت و شجاعت و مردم دوستی و عشق به وطن و علاقه مندی به پیشرفت ایران زندگی کرد.

دبیر کمیته طلاب و روحانیون کنگره میرزا کوچک، از این روحانی شهید به عنوان یک الگو برای نسل جوان یاد کرد و گفت: میرزا در زمان شهادت تنها ۴۲ سال داشت و در اوج جوانی بود که برای دفاع از ایران و نجات ملت از چنگال استبداد و استعمار قیام کرد لذا جوانان دانشگاهی و حوزوی و حتی دانش آموزان ما باید درباره شخصیت میرزا بدانند و او را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به درک انگلیسی ها از جایگاه میرزا در بین مردم و تلاش برای رساندن او به حکومت، تاکید کرد: میرزا هرگز به دشمن اعتماد نکرد و امروز نیز نسل جوان ما که تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارد، باید بداند که دشمن مستکبر هرگز قابل اعتماد نیست.

حجت الاسلام عادلی به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و افزود: جوانان و نوجوانان ما در جریان کنگره میرزا کوچک باید از خود سوال کنند که قدرت های استکباری شرق و غرب صد سال پیش در ایران چه می کردند که شخصیتی فقیه و روحانی همچون میرزا سینه خود را سپر کرد و در برابر آنان ایستاد؟! و لذا امروز نیز باید در مقابل چنین دشمنی هایی ایستادگی کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه دشمنی دشمنان با ملت ایران ادامه دارد و امروز نیز نباید به دشمن اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: از جوانان می خواهیم تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان در فضای مجازی قرار نگیرند و از فرصت این کنگره برای آشنایی با دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شهید میرزا کوچک استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha