• یکشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401090603900
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای:

۲۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند

۲۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه فنی و حرفه ای را بازوی توانمند اشتغال و صنعت خواند و گفت: ۲۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

دکتر عرفان خسرویان در دیدار با استاندار گیلان، با اشاره به اینکه ۲۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند، گفت: توسعه آموزش های مهارتی در اعتلای صنایع کشور نقش موثری دارد.

وی دانشگاه فنی و حرفه ای را بازوی توانمند اشتغال و صنعت خواند که با تربیت نیروهای متخصص می تواند نسبت به تعالی بخشی در جریان تولید و خدمات موثر واقع شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر لزوم توجه صاحبان صنایع و فعالان عرصه تولید به مهارت آموزی کارکنان و اشتغال افراد مهارت دیده تاکید کرد و گفت: مهارت آموزان فنی و حرفه ای می توانند با انجام امور به صورت تخصصی، بالندگی سازمانی را رقم بزنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای،‌ بر ضرورت توجه به جایگاه آموزش های مهارتی در جهت توسعه اشتغال کشور تاکید کرد و افزود: مهارت های تخصصی یا حرفه‌ای، موجبات آماده سازی افراد برای احراز شغل را فراهم می آورد و بر کارآیی افراد شاغل می افزاید.

وی آموزش های مهارتی را حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در کشور خواند و گفت: استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در همه سطوح سازمانی الزامی است.

عباسی با بیان اینکه باید زیرساخت های آموزش فنی و حرفه ای در استان تقویت شود، بر لزوم تدوین عناوین جدید آموزشی با رویکرد ظرفیت های طبیعی و نیازمندی های استان تاکید و تصریح کرد: باید توزیع امکانات آموزشی بر اساس توازن و تعادل باشد.

وی افزایش تعاملات دانشگاه فنی و حرفه ای با صنایع استان را امری مهم خواند که باید به آن توجه شود و از این درگاه زمینه اشتغال مهارت آموزان در بخش های صنعتی استان را فراهم کرد.

استاندار گیلان به توسعه مهارت های آموزشی در حوزه کشاورزی و نیز مهارت های مرتبط با ظرفیت سواحل استان اشاره و بیان کرد: آموزش ها باید بر اساس نیاز جامعه برنامه ریزی شود و رویکرد نوآوری، تحول و افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha