• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401090100205
  • خبرنگار : 71263

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری آمازون از الکسا و محصولات دیگر

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری آمازون از الکسا و محصولات دیگر

فروشگاه اینترنتی آمازون امسال ۱۰ میلیارد دلار ضرر از بعضی دستگاه‌هایش از جمله دستیار صوتی الکسا متحمل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دستیار صوتی آمازون زمانی یکی از پروژه‌هایی بود که سریعترین رشد را داشت اما اکنون در میان محصولاتی است که امسال حدود ۱۰ میلیارد دلار ضرر به این شرکت وارد می‌کنند.

واحد "دیجیتال جهانی" آمازون که شامل دستگاه‌های الکسا، اکو (Echo) و سرویس یکپارچه پرایم ویدئو است، در سه ماهه نخست امسال سه میلیارد دلار ضرر عملیاتی داشت. یک منبع آشنا از فعالیت واحد "دیجیتال جهانی" به بیزنس اینسایدر گفت: عمده این ضرر به دلیل الکسا و دستگاه‌های دیگر آمازون بود.

دستیار صوتی، ایده جف بزوس، بنیانگذار آمازون بود و او از تیمی که روی این محصول کار می‌کرد، حمایت می‌کرد و در ساخت آن مشارکت داشت و بر کارزارهای بازاریابی ایمیلی برای الکسا نظارت داشت. هنگامی که الکسا در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، آمازون می‌خواست با استفاده از الکسا به افراد فروش داشته باشد نه از طریق افرادی که دستگاه‌های اکو مجهز به دستیار صوتی الکسا را خریداری می‌کنند. اما چهار سال پس از ورود الکسا به بازار، مشتریان از این که این دستگاه، پیام‌های ضبط شده را به افراد اشتباهی ارسال می‌کنند، شکایت دارند و همچنین، گزارش‌هایی منتشر شده است که کارکنان آمازون به آنچه به الکسا در دستگاه‌هایشان می‌گویند، گوش می‌کنند.

با این حال، الکسا به نقطه‌ای رسیده است که یک میلیارد تعامل در هفته دارد و افراد به عنوان مثال درباره وضعیت هوا سوال می‌کنند که پولی نیست.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، الکسا و اکو در سال ۲۰۱۸ حدود پنج میلیارد دلار ضرر کردند. به گفته سه کارمند سابق آمازون، همان سال آمازون ۱۰ هزار کارمند داشت که روی محصولات الکسا و اکو کار می‌کردند. تا پایان سال ۲۰۱۹، استخدام برای این تیم متوقف شد و سال بعد، بزوس مشارکت در توسعه این محصول را متوقف کرد.

دیوید لیمپ، نایب رئیس دستگاه‌ها و خدمات آمازون در سال ۲۰۱۹ در دیداری گفت: تعامل و امنیت الکسا باید بهبود پیدا کند تا این محصول بتواند به سطح بعدی برسد. وی پیش از این در بیانیه‌ای به بیزنس اینسایدر گفته بود آمازون همچنان به اکو و الکسا پایبند است و به سرمایه‌گذاری بالا در این محصولات ادامه می دهد.

در بخش دستیار صوتی دیجیتالی، الکسا از نظر تعداد بالای کاربران، پس از دستیار گوگل و سیری اپل امسال در رتبه سوم قرار دارد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، با این حال، اخراج‌های هفته گذشته که از سوی آمازون اعلام شد، نشان داد اخراج‌ها می‌تواند در درجه اول بر کار روی تیم الکسا تاثیر بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha