• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401083020939
  • خبرنگار : 50177

معاون استاندار خبر داد:

تزریق ۱۱۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی لرستان

تزریق ۱۱۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی لرستان

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان تزریق شده تا یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسند و اثرات خود را در روی صنایع کوچک و متوسط نشان دهد.

سیروس ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صنعت و واحدهای تولیدی را در حالی تحویل گرفتیم که بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها بر ما تحمیل شد و هنوز هم ادامه دارد.

وی گفت: عامل دوم کرونا ویروس بوده که در این سه سال سبب تعطیلی کسب و کارها و تولید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: هم‌اکنون با تلاش‌های دولت سیزدهم بیماری کووید ۱۹ تا حدودی به کمترین حد خود رسیده است هرچند این دو عامل خیلی روی صنایع استان اثر منفی گذاشتند.

ابراهیمی اضافه کرد: علاوه بر  عوامل فوق، قیمت تمام شده تولید، نداشتن بازار خارجی، عدم دسترسی به صادرات و نبود سرمایه در گردش کافی از دیگر عواملی بودند که سبب شد در بدترین شرایط واحدهای تولیدی در حوزه اقتصادی را تحویل بگیریم.

وی عنوان کرد: در طول این مدت با همین منابع بانکی بسیار اندک به این واحدها سرویس داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در حوزه تبصره ۱۸، ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سهم لرستان بوده که بیش از ۱۰۵ درصد اعتبارات جذب شده و این علاوه بر جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین ۵ درصد از تسهیلات گلوبال کشور را توانستیم جذب کنیم.

وی بیان کرد: ۱۱۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان تزریق شده تا یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسند و اثرات خود را در روی صنایع کوچک و متوسط نشان دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در خصوص خودروسازی بروجرد، به عنوان یکی از صنایع، اظهار کرد: این خودروسازی پس از شش سال تعطیلی راه‌اندازی شده و یک پروسه اداری دارد که باید طی شود یعنی باید پروانه عظیم خودرو لغو و پروانه به نام خودرو فردا زده شود.

ابراهیمی افزود: این پروسه مستلزم انتقال یک سری بدهی‌های سرمایه‌گذار قبلی با بانک‌هاست و مسائل مالیاتی و بیمه ای و یک سری تشریفات و کارهای اداری دارد  که باید برطرف شود البته این خودروسازی هم‌اکنون فعال بوده و کارگر جدید جذب کرده است.

وی گفت: سامان کاشی  از دیگر صنایع بزرگ استان در شهرستان بروجرد بوده که تا ۹۶ درصد اورهال شده و شش ماه است که ۵۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص داده شده اما متاسفانه سرمایه‌گذار وثایق را تامین نکرده و همچنان منتظر تحویل وثایق است تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha