• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082215326
  • خبرنگار : 50026

راهکارهایی برای رفع مشکل کمبود پزشکان متخصص خراسان‌جنوبی

راهکارهایی برای رفع مشکل کمبود پزشکان متخصص خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل استان در بحث بهداشت و درمان، کمبود پزشک متخصص است، گفت: قوانین سختگیرانه و تخصیص مشوق‌ها بدون شک می‌تواند در ماندگاری پزشکان مؤثر باشد.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۲۲ آبان در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشکر از این حضور و سفر پرخیر، گفت: تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکلات در شرایطی که دوستان در حوزه ستادی نشسته‌اند با زمانی که موقعیت را از نزدیک ارزیابی می‌کنند، بسیار متفاوت است.

به گزارش ایسنا، وی، رصد میدانی معضلات و مشکلات را راهکاری مهم برای تصمیم گیری‌های منطقی عنوان کرد و ادامه داد: برای برخی شهرهای استان از جمله آرین شهر، نیمبلوک، دیهوک، عشق آباد، درح، شوسف، سه قلعه و خضری، راه اندازی بیمارستان‌های محلی ضرورت دارد، صرفاً به جهت همین معضلاتی است که امروز و در این سفر و از نزدیک بخش‌هایی از آن‌ها را مشاهده کردید.

قناعت با اشاره به پهنه وسیع و جمعیت اندک استان، خاطرنشان کرد: وقتی شرایط به گونه‌ای است که نرم جمعیتی، اجازه تأسیس بیمارستان را در یک منطقه نمی‌دهد و از طرفی بُعد فاصله یک شهر تا مرکز استان، امکان دسترسی راحت و سریع به خدمات را از یک بیمار می‌گیرد، بهترین راهکار ایجاد یک مرکز درمان بستر و یا همان بیمارستان محلی است که بتواند در کمترین زمان ممکن، خدمات اولیه را به فرد بیمار یا مصدوم ارائه کند.

به گفته وی؛ تصمیم معاون درمان وزارت بهداشت مبنی بر تغییر معیارها در دستورالعمل های مربوط به احداث بیمارستان‌های محلی با دید انتفاع مناطق کمتر برخوردار و با جمعیت اندک، بسیار ارزنده است و قطعاً می‌تواند گره از مشکلات اغلب شهرهای ما در خراسان جنوبی باز کند.

استاندار با تأکید بر اینکه بارها به این موضوع اشاره شده که مهم‌ترین مشکل استان در بحث بهداشت و درمان، کمبود پزشک متخصص است، تصریح کرد: در دیداری که مهرماه رقم خورد نیز به این نکته تأکید کردیم و خواستیم سهم خراسان جنوبی را در توزیع متخصصین، ویژه ببینید که خوشبختانه با این پیشنهاد ما موافقت کردید که جای تقدیر دارد.

قناعت افزود: بازدیدهایی که امروز از مراکز درمانی داشتید، قطعاً بر گفته‌های ما در آن دیدار، صحه گذاشته و مردم نتایج این گفتگوها و پیگیری‌ها را اواخر آبان ماه و در زمان توزیع پزشکان خواهند دید.

وی یادآور شد: انتظار این است که معاونت درمان وزارت بهداشت به گونه ای برنامه ریزی کند که پزشکان اختصاص یافته، به صورت ۱۰۰ درصدی در استان حضور یابند و اتفاق تلخ همه ساله که برخی از افراد بعد از تعیین محل از آمدن انصراف می‌دادند را امسال شاهد نباشیم؛ قوانین سختگیرانه و تخصیص مشوق‌ها بدون شک می‌تواند در ماندگاری پزشکان مؤثر باشد.

استاندار به نگاه ویژه دولت به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی بیمارستان زیرکوه به عنوان تنها شهرستان خراسان جنوبی که از نعمت بیمارستان محروم بود، نتیجه نگاه ویژه دولت است.

قناعت افزود: این که شما در جریان بازدید از این بیمارستان در دست احداث، این قول را داده‌اید که به محض رسیدن پروژه به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، تمامی تجهیزات بیمارستانی به صورت کاملاً رایگان در اختیار این مجموعه قرار می گیرد، جای تحسین دارد.

به گفته وی؛ بنا به قول معاون وزیر، تجهیزات بیمارستان خوسف نیز با عنایت به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد این پروژه، به صورت رایگان تأمین می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به همت معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر تأمین دو دستگاه ام.آر. آی به بیمارستان‌های فردوس و قاین تا پایان سال، اظهار کرد: این که وعده تأمین یک دستگاه ام. آر. آی بیمارستان نهبندان هم تا پایان ۶ ماهه اول سال آینده محقق خواهد شد نیز قابل تقدیر است.

کمک به توسعه برخی بخش‌های درمانی، بهسازی فضاهای بیمارستانی و تأمین تجهیزات درمانی از جمله وعده‌های معاون درمان وزارت بهداشت در این سفر کوتاه اما پربار بود.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه برنامه‌های حضور خود در خراسان جنوبی که همراه نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بازدید از برخی پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان گذرانده بود، در مسیر برگشت از زیرکوه به دیدار استاندار آمد تا گزارشی از بازدیدهایش ارائه دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha