• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081610741
  • خبرنگار : 71415

نیویورک تایمز: بات‌های اینترنتی روسیه در انتخابات میاندوره‌ای کنگره مداخله می‌کنند

نیویورک تایمز: بات‌های اینترنتی روسیه در انتخابات میاندوره‌ای کنگره مداخله می‌کنند

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، بر اساس گزارش‌ها "لشگری از ترول‌ها و بات‌های اینترنتی وابسته به روسیه که در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا نقش داشته‌اند" در آستانه برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا بار دیگر به رسانه‌های اجتماعی بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه مدعی شد محققان چند شرکت تحقیقاتی گفته‌اند تمرکز این بات‌ها و ترول‌های اینترنتی بر شبکه‌های اجتماعی آلترناتیو همچون "گاب" و "پارله" برای اشاعه اختلاف و اطلاعات دروغ قرار داده شده است.

این محققان گفتند، برخی حساب‌های مشکوکی که گمان برده می‌شود به "آژانس پژوهش اینترنت" روسیه وابسته باشند در آستانه برگزاری انتخابات میاندوره‌ای روز سه‌شنبه این هفته در آمریکا محافظه‌کاران را هدف گرفته و به موضوعات آشنایی نظیر تقلب انتخاباتی، نرمش نشان دادن دموکراتها در قبال جرم و جنایت، چک سفید امضای دولت بایدن برای اوکراین، کودکان تراجنسیتی و دیگر مسائل جنجالی پرداخته‌اند.

این محققان اذعان کردند که ابعاد کمپین‌های اعمال نفوذی که بر روی رسانه‌های اجتماعی Gab ،Gettr یا شبکه اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا موسوم به Truth Social به راه افتاده لزوماً بسیار کوچکتر از کمپین آژانس تحقیقات اینترنت روسیه در فیسبوک در سال 2016 است و گفتند که یک سری از محتواها "به پلتفورم‌های دیگر سرایت و در آنها بازتاب پیدا نکرده است."

بر اساس این گزارش، یکی از این حسابها واقع در شبکه اجتماعی Gab به عنوان نمونه‌ای از بروز دوباره فعالیت‌های آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه برای مداخله در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در نظر گرفته شد که تنها 8000 دنبال کننده داشت و یک پست آن کمتر از 43 پاسخ دریافت کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، محققانی مانند بن نیمو از شرکت تحقیقات اینترنتی Graphika که همچنین یکی از اعضای ارشد غیرمقیم آزمایشگاه تحقیقات جرم شناسی دیجیتال (DFRLab) وابسته به "شورای آتلانتیک" - یک گروه لابی‌گر حامی ناتو - است، پس از پیروزی دونالد ترامپ در سال 2016 ادعا کرد که چند هزار دلار هزینه‌ای که آژانس تحقیقات اینترنت روسیه برای تبلیغات در فیسبوک صرف کرد، نقش مهمی در از بین بردن اعتقاد صدها هزار آمریکایی به روند دموکراتیک آمریکا ایفا کرد. از آن زمان تا کنون این روایت که "ربات‌های روسی فرآیند رای‌گیری انتخاباتی را تهدید می‌کنند" با برگزاری هر انتخاباتی در آمریکا - و همچنین در ارتباط با بسیاری از رقابت‌های کشورهای دیگر مجددا ظاهر شده است.

با این حال، حتی شرکت Graphika در ماه سپتامبر اذعان کرد که صدها حساب جعلی که توسط پنتاگون اداره می‌شوند، در پنج سال گذشته روایت‌های طرفدار آمریکا، طرفدار ناتو و ضد روسیه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند و بر اساس برخی شواهد گسترده‌، کارکنان فیسبوک ظاهرا به مقامات دولتی از نگرانی خود درباره افشاگری دشمنان خارجی نسبت به این عملیات صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha