• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401081107871
  • خبرنگار : 50188

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبر داد

وجود ۹۰ فرودگاه کم‌بهره‌بردار در کشور/هواپیما، الفبای آبادانی است

وجود ۹۰ فرودگاه کم‌بهره‌بردار در کشور/هواپیما، الفبای آبادانی است

ایسنا/کرمان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ۹۰ فرودگاه با بهره‌برداری کم در کشور داریم، تصریح کرد: کمتر از فرودگاه‌های خود استفاده می‌کنیم که دلیل آن این است که تعداد هواپیماها و فرودگاه‌ها تراز نبود که الان به سمت بهتری حرکت می‌کنیم.

محمد محمدی‌بخش عصر امروز ۱۱ آبان در جلسه اعضای کمیسیون عمرانی مجلس در دفتر امام‌جمعه رفسنجان، اظهار کرد: هواپیمایی کشور اوضاع خوبی نداشت و روبراه نبود، بخصوص در شهریورماه سال گذشته که شرایط کرونایی و تحریمی از سویی شرایط ناامیدکننده‌ای را بر صنعت هوایی حاکم کرده بود.

وی افزود: ریل‌گذاری و تغییر سیاست در دولت جدید و برنامه هفتم با محوریت توسعه فرودگاه‌های کشور اتفاق افتاد که جای امیدواری دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ فرودگاه با بهره‌برداری کم در کشور داریم، تصریح کرد: کمتر از فرودگاههای خود استفاده می‌کنیم که دلیل آن این است که تعداد هواپیماها و فرودگاه‌ها تراز نبود که الان به سمت بهتری حرکت می‌کنیم.

محمدی‌بخش با بیان اینکه فرودگاه رفسنجان زیرساخت‌های لازم و آماگی اجرای مأموریت دارد، بیان کرد: این فرودگاه از جهت اقلیمی، سیاسی و امنیتی حائز اهمیت است و این فرودگاه باید توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توسعه فرودگاه را در حال حاضر انجام و افزایش پرواز دانست و افزود: ایران‌ایر هفته‌ای دو روز پرواز در رفسنجان دارد، قول می‌دهیم افزایش پرواز داشته باشیم و خطوط عتبات هم در فرودگاه رفسنجان فعال خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولین ارشد و مدیران اجرایی این است که اگر سیاست‌گذاری درستی در مجموعه استان کرمان انجام شود اتفاقات بزرگی در استان رقم می‌خورد. راه، راه‌آهن و مسکن خوب است اما آنچه که امروز دنیا به آن توجه می‌کند صدای هواپیماست و هواپیما الفبای آبادانی است.

محمدی‌بخش خطاب به مسئولین رفسنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از بهترین محصولات با ارزش افزوده کشاورزی(پسته) را در رفسنجان در اختیار دارید، برای صادرات این محصول، راهی جز راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی ندارید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شهر رفسنجان با توجه به وجود مس سرچشمه و محصول پسته حیف است که فرودگاه نداشته باشد، تصریح کرد: اولویت فرودگاه رفسنجان ابتدا انجام و افزایش پروازها، تجهیزات فرودگاهی، پروازهای عتبات و ترمینال آن است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha