• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1401072513719
  • منبع : وزارت نفت

بررسی‌ حواشی انتصاب همسر معاون وزیر در شرکت نفت!

بررسی‌ حواشی انتصاب همسر معاون وزیر در شرکت نفت!

درحالی که انتصاب همسر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به مسئولیتی جدید در شرکت ملی نفت ایران این روزها خبرساز شده، ایسنا ابعادی جدید از این انتصاب را پیگیری کرده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش تصویری از حکم انتصاب "زهرا سادات زهرائیان"، همسر مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان "سرپرست امور اداری و تشریفات" در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب‌هایی را به همراه داشت و انتقادهایی را درباره انتصاب افراد نزدیک به مدیران ارشد نفتی در زیرمجموعه‌های این صنعت به همراه داشت.

حضور فردی که به نظر می‌رسید سابقه چندانی در صنعت نفت نداشته در این جایگاه مهم کنجکاوی برانگیز بود؛ پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که زهراییان از ۲۰ سال پیش در استخدام وزارت نفت بوده و پیش از انتصاب اخیر، یکی از مدیریت‌های معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را با گرید B در اختیار داشته و بعد از آن به مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با همان گرید سازمانی منتقل شده است.

تصویر حکم انتصاب زهراییان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده
تصویر حکم انتصاب زهراییان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده

یک مقام مسئول در وزارت نفت با تایید این موضوع، توضیح داد: زهراییان دانشجوی نخبه دانشگاه نفت و از شاگرد اول‌های دوره خودش بوده‌ و به همین دلیل ۲۰ سال پیش به استخدام وزارت نفت در می‌آید. در این ۲۰‌سال هم به تدریج رده‌های رشد سازمانی را طی کرده‌است. در  هشت سال اول در بخش منابع انسانی بوده، بعد از آن به معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت رفته و در آن‌جا  در رده‌های مختلف مشغول به کار بوده است.

به گفته وی، زهراییان یکی از مدیریت‌های معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را با گرید B در اختیار داشته و بعد از آن به مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با همان گرید سازمانی منتقل شده است. این یعنی از مدیریت یکی از زیرمجموعه‌های معاونت برنامه‌ریزی و بخش استراتژیک به مدیریت تشریفات و منابع انسانی امور بین‌الملل شرکت نفت رفته و این موضوع به معنی آن است که از نظر وضعیت سازمانی، وضعیت زهراییان نه ارتقاء پیدا کرده و نه تغییری کرده‌است.

این مقام مسئول به اشاره به این‌که زهراییان گرید شخصی اش B بوده، گرید سازمانی‌اش هم B است و قبلا مدیریت داشته و الان هم به مدیریت یک جای دیگر رفته‌است، ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که آنجایی که زهراییان حضور داشته، امکان رشد سازمانی و بالا رفتن و روی گریدهای بهتر قرار گرفتن فراهم بوده‌است. چون معاونت برنامه ریزی گریدهای C ،D و حتی Over D هم دارد. منتهی جایی که الان رفته‌است یعنی امور بین‌الملل شرکت نفت دیگر امکان ارتقاء سازمانی برایش فراهم نیست. به اصطلاح خود نفتی‌ها بن‌بست است و فریز می‌شود.

وی درباره دلیل انتصاب اخیر هم توضیح داد: معاونت امور اداری و تشریفات جای حساسی است و به دلیل حساسیت‌هایی که آنجا وجود دارد، خواستند کسی که توانایی و رعایت حساسیت‌های لازم را دارد در آن‌جا قرار بگیرد؛ وگرنه از نظر شخصی خانم زهراییان از یک شغل و مدیریت پژوهشی و کارشناسی به یک مدیریت اجرایی با کار بیشتر و اصطلاحا پرمشغله‌تر و بدون پیشرفت و رشد سازمانی رفته‌است. از نظر شخصی عملا نه تنها تغییر مثبتی برایش رخ نداده‌، که چه بسا شاید تغییر منفی هم برایش باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۷:۵۹

:)

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۸:۰۳

شما هم ماله‌کش خوبی هستید.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۸:۵۴

توجیهات جالبی بود. نخبه فقط همین هان!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۲۳

افرین

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۳۲

... پس ایشان ایثار و فداکاری کرده است که سمتی را قبول کرده .

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۳۴

خداروشکر من با ایثارگری و قانون مجلس نمیتونم روی سمت مدرک تحصیلیم قرار بگیرم ولی این برای همه صدق نمیکنه. واقعیت اینه که در وزارت نفت مافیای خانوادگی حکمفرماست و اگه توی این بازی نباشی حتی قانون مجلس هم نمیتونه کاری بکنه. یاعلی

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۳۸

بنده خدا دیگه جای پیشرفت نداره!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۴۰

بله جون خودتان...با این توضیح کاملا مشخص شد رابطه بازی یعنی چی...بهترین مدیریت در شرکت نفت همین پست ایشون هست...بله

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۵۴

فساد اداری!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۹:۵۹

خانم زهراییان از نفتی های اصیل است انشأالله موفق باشند .

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۱

امور بین الملل وزارت نفت یکی از تاپترین و با کلاس ترین مشاغل امروز ایران است و اصلا این شائبه هم اصلا پیش نمی یاد که شوهرش چقدر در این انتقال نقش داشته. اگه می خواهید یه خبر رو ماست مالی کنید خواهشمند است درست ماله کاری کنید. همین‌ کارا رو می کنید که جوان‌ها امروز کف خیابان هستند. از خدا بترسید .

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۰:۳۲

از تمامیت خواهان غوغاسالار انتطاری نمیرود

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۰:۳۲

از تمامیت خواهان غوغا سالال انتطاری نمیرود

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۰:۴۱

بله واسه خودتون و اطرافیانتون بخورید و بیاشامید و بگید گور بابای مردم. همینکارا رو می کنید مردم روزبروز ازتون متنفرتر میشن. من خودم با مدرک مهندسی گاز باید بیکار باشم بعد شماها...

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۰۵

چرت و پرت

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۰۹

.خدا می‌داند توضیحاتی که دادید راست است یا

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۱۳

آیا از ایشان تواناتر و باهوش تر در سازمان وجود نداشته... ایشان چطور وبا چه استدلالی پس از بیست سال به گرید B سازمانی دست یافته اند.یعنی فقط بر اساس شایستگی به این سمت رسیده و روابط حکمی در این انتصاب نداشته بنده ده ها مورد در صنعت نفت میشناسم که همگی با پارتی بازی به سمت های بالا رسیده اند.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۲۵

نظر به اینکه ایشان با نخبگی به قول معروف جذب شده آیا شایستگی پرونده ای خانم هر ساله الف بوده ؟ براساس قوانین نخبگان شایستگی پنج سال اول خدمت خارج از سهمیه داده میشود و بعد حالت کارمندان عادی در هر جایگاه و سمت که حضور داشته باشد شایستگی آنها توسط روسا و مدیران برایشان لحاظ میگردد موضوع که وجود دارد باز هم بخاطر اینکه همسرشان در مناسب بوده اجباراً هر ساله الف شایستگی بش دادند حتی اگر حق کسی تضعیف شده باشد .... آیا اجباری بود ایشان در این سمت منصوب گردد افراد شایسته و توانمندی وجود ندارد در مدیریت بین الملل نفت یا مدیر امور بین الملل..

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۲۵

واقعا ...سلطان توجیه کردن کاراشون هستند ادم فقط از این همه تسلط و مهارت و هنگ میکنه !

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۴۱

.خدا بهش صبر بده راستی یک عده نماینده بودن که حقوقهاشون کم بود و استخدام شرکت نفت شده بودند از اونها چه خبر

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۴۱

از نظر شخصی عملا نه تنها تغییر مثبتی برایش رخ نداده‌، که چه بسا شاید تغییر منفی هم برایش باشد. تغییر منفی اش افزایش حقوق هست..

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۱:۵۸

اگر با لیاقت و توانمندی خودش بوده که هیچ اشکالی ندارد ولی اگر به جهت نفوذ شوهرش بوده که...

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۰۰

دروغ ممکن است شکوفه بدهد ولی ثمر نمیدهد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۱۱

راجع به ميثم شكر چيان بگوييد چرا حكمش را در سايت حذف كردند؟ ايشون چه سوابقي داشته و با كداميك از دولتمردان نسبت دارد ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۱۱

راجع به م. ش.بگوييد چرا حكمش را سايت حذف كردند؟ ايشون چه سوابقي داشته و با كداميك از دولتمردان نسبت دارد ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۲۸

کل ادارات دولتی فامیلی

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۲۹

با سلام جناب آقای شاه میرزایی جهت دادن وقت ملاقات کلی فیلتر می گذارند و کسی را به حضور نمی پذیرند.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۴۵

بالاخره رانت همه جا کارسازه.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۲:۵۱

. این خانم اگه زن ابن مدیرنبودچه کارشاخصی کرده که دردوره شوهرش بهش پست سرپرست تشریفات داده اندا. خانم باسی سال سابقه کاردرصنعت نفت

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۲۳:۰۳

واقعا تاسف آور است. اگر بدو استخدام گرید 11 هم که باشد بعد از دو سال تازه رسمی می شوند و مشمول ارزشیابی شغلی. یعنی ایشان بدون هیچ سابقه ای طی 18 سال سابقه کاری 8 گرید گرفتند؟؟؟؟؟ والله یک جای کار ایراد دارد بر فرض ارزشیابی شغلی الف هم هر سه سال یک گرید می گیرند که می شوند حداقل 24 سال سابقه رسمی. چطوری ممکنه؟؟؟؟ تازه ارزشیابی الف رو که به یک تازه کار نمی دهند و باید سالها خون دل خورد تا حداکثر یک ارزشیابی( ب ) بدهند. اصلا قابل توجیه نیست و ایشان آسانسوری رفته بالا و چطوری طی 18 سال سابقه رسمی هر سال ارزشیابی الف و نهایتا 8 گرید گرفتند. آیا کسی هم هست جلوی این فساد آشکار را بگیرد؟؟؟ .

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۱:۲۱

باسلام . یکی از اقوام مادر شرکت نفت زاگرس جنوبی شیراز خیابان زند مشغول بکار هست ایشان زن هستند فوق لیسانس ادبیات هستند بنظرم زنان نباید مشاغل دولتی وارد شوند این امر باعث ضایع شدن حقوق مردان جوان میشود واز طرفی معملا همسران شان هم شاغل هستند و حقوق دوبرابری یا با اصطلاح دوبله میگیرند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۱:۵۱

بله این کار به نفع کل جامعه است

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۲:۰۱

با سلام من خودم نفتی هستم. بهرحال اگر کسی شایستگی داره نباید به واسطه ی مسئولیت نزدیکانش از ارتقای شغلی باز بمونه. ولی اینکه یک نفر با بیست سال سابقه گرید شخصیش b هست جای بحث داره.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۳:۱۹

آخه.....با این توضیحات دلمون کباب شده ...چقدر مظلوم شده بنده خدا.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۳:۲۳

خبرنگارمحترم برید وته چگونگی گرید به دست آوردن رو در بیارید حتما ..مو رو از ماست بکشین بیرون .قرن۲۱ هست.قرن ارتباطات .....فراموش نشه....

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۴:۳۷

منم این تغییر منفی را میخوام

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۵:۴۹

۱۲ سال جوونیم رو تو یک شرکت نیمه دولتی هدر کردم بجای که پست بگیرم اینقدر تو این مدت اذیت وآزارم دادن که مجبور بشم بازخرید شم البته به زور خداوکیلی کجای کار انصاف است راستی بیسواد هم نبودم با مدرک کارشناسی